9 alimente pe care le consumaţi zilnic şi care pot cauza cancer

9 alimente pe care le consumaţi zilnic şi care pot cauza cancer

CDescoperiţi mai jos o panoplie de produse pe care e bine să le evitaţi pentru a preveni în acest fel cancerul şi pentru a rămâne într-o stare bună de sănătate.

Majoritatea acestor alimente sunt transformate în corpul nostru şi nu pot fi asimilate în mod uşor. Numeroase studii şi cercetări au demonstrat că aceste alimente, atunci când sunt consumate în exces, pot antrena foarte multe probleme de sănătate.

1. Supele la plic

Foarte mulţi oameni ignoră faptul că supele la plic sau conservele sunt rele. Ele conţin cantităţi excesive de sodiu, iar un consum exagerat de sare creşte riscul retenţiei de apă, provoacă stres şi, în final, duce la crize cardiace.

2. Băuturile carbogazoase

Pericolele din băuturile carbogazoase nu mai constituie un secret. Pline de produse chimice şi de zahăr, aceste băuturi degradează continuu sănătatea, fiind cele mai nesănătoase dintre toate băuturile. Pe de altă parte, aceste băuturi reduc nivelul de nutrienţi din organism, antrenează creşterea în greutate şi cresc riscul apariţiei problemelor buco-dentare.

Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention a publicat recent un studiu în care a arătat că un consum săptămânal de două astfel de sucuri dublează riscul de a dezvolta cancer la pancreas.

3. Produsele de tip fast food

Mâncarea de tip fast food se bazează pe utilizarea cărnii şi a produselor derivate din aceasta, a grăsimilor saturate, a sării şi a coloranţilor artificiali, printre altele. Modul de preparare este, de asemenea, extrem de periculos pentru sănătatea organismului uman, deoarece majoritatea conţin prăjeli şi, deci, cantităţi mari de grăsimi.

Citeşte şi „Topul țărilor cu cei mai sănătoși oameni”

4. Chips-urile

Chips-urile din cartofi conţin cantităţi foarte mari de sodiu (sunt extrem de sărate). Şi, după cum am mai amintit, consumul ridicat de sare poate creşte nivelul colesterolului şi poate provoca hipertensiune, ceea conduce la potenţiale crize cardiace şi accidente vasculare cerebrale.

Pe de altă parte, chips-urie conţin acrilamidă, o substanţă cancerigenă care se formează în momentul transformării alimentelor la temperaturi foarte înalte. Dale Hattis, profesor la Universitatea Clark, spune, de exemplu, că acrilamida este principala cauză de cancer în Statele Unite.

5. Gogoşile

Gogoşile sunt preparate în principal cu făină albă, zahăr şi grăsimi. Ele se fac vinovate de luarea în greutate şi sunt capabile să crească riscul apariţiei unor boli grav, cum ar fi diabetul şi bolile cardiace.

Citeşte şi „Câte pesticide se găsesc în fructele şi legumele pe care le consumăm?”

6. Zahărul

Consumul de zahăr este considerat ca fiind una din principalele cauze ale obezităţii şi diabetului. Zahărul este legat de numeroase probleme de sănătate, cum ar fi tulburările sistemului digestiv, boli ale ficatului şi ale pancreasului. Consumul de zahăr are efecte negative şi asupra creierului, deoarece degradează capacitate de înţelegere şi memorare şi reduce facultăţile intelectuale, în general.

7. Carnea procesată

Conţinând cantităţi excesive de nitraţi şi de sodiu, carnea procesată este extrem de dăunătoare sănătăţii. După ce sunt absorbiţi, nitraţii sunt transformaţi în nitriţi şi conduc la formarea unui produs chimic cancerigen cunoscut sub numele de nitrozamină.

Conform Institutului American de Cercetări asupra Cancerului, consumul de carne procesată este legat de riscul crescut de cancer.

8. Făina albă

Făina albă are efecte negative similare zahărului, afectând în principal pancreasul. Săracă în elemente nutritive, făina albă îşi pierde ansamblul fibrelor şi nutrienţilor benefici în timpul prelucrării sale. În plus, creşte riscul de obezitate şi antrenează un dezechilibru la nivelul insulinei din sânge.

9. Laptele de vacă

În opinia nutriţionistului Patrick Holford, capacitatea organismului de a digera lactoza, principalul ingredient din lapte, se reduce odată cu înaintarea în vârstă. Laptele devine, astfel, principala cauză a balonărilor, a acidităţii în organism şi a intoleranţelor alimentare.

Este de preferat laptele de capră, care este mult mai hrănitor, ma sănătos şi mai uşor de asimilat de către organism. Este bogat în calciu şi în probiotice şi prezintă un procent scăzut de lactoză, comparativ cu laptele de vacă.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.