Banca Românească, lovită la comisioane

Banca Românească, lovită la comisioane

ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului) a anunţat că a amendat Banca Românească cu 40.000 lei, pentru încasare nelegală de comisioane, şi a obligat banca să modifice 27.000 contracte până pe 3 septembrie.

Banca Românească susţine, însă, că nu a comisionat adiţional clienţii şi va contesta procesele verbale şi ordinele emise de ANPC.

Conform preşedintelui ANPC, Marius Dunca, este vorba despre două tipuri de credite, unul ipotecar şi unul de nevoi personale, pentru care Banca Românească a încasat unele comisioane, începând din 2010, modificând contractele originale din 2006. Astfel, pentru un credit ipotecar din 2006 comisionul de analiză era zero iar comisionul de administrare a creditului era de 1% care se achită din credit la data primei utilizări. Cu toate acestea, banca a perceput din 21 iunie 2010 până la momentul analizării petiţiilor şi un comision de administrare cont curent, iar conform OG 50, aliniatul 36, pentru creditul acordat creditorul poate percepe numai comision de analiză dosar, comision de administrare sau comision de administrare cont curent.

ANPC a precizat că banca deţinea, la 30 iunie 2015, aproximativ 12.000 de contracte de credit ipotecar.

Dunca a declarat, de asemenea, că, din acest moment, banca nu mai are voie să încaseze comisionul, iar consumatorii pot da în judecată operatorul financiar pentru recuperarea banilor încasați fără temei legal.

ANPC a mai analizat un credit de nevoi personale. În prima fază comisionul de analiză era zero, comisionul de administrare a creditului era zero, iar comisionul de monitorizare a creditului era de 0,3%, care se achita lunar împreună cu rata de credit. Pe graficul de rambursare apare în 2010 o majorare a comisionului de administrare de la zero la 0,3%, deşi în actul adiţional se precizează că este zero. Banca Românească are 15.000 de contracte în această situaţie.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.