BZI și „Ziarul de Iași” au ieșit în curtea grădiniței să se bată. Loviturile lor, ignorate de cititori!

BZI și „Ziarul de Iași” au ieșit în curtea grădiniței să se bată. Loviturile lor, ignorate de cititori!

Între BZI și „Ziarul de Iași” se duce de mai mult timp un fel bătălie, dar nu pentru supremația pe piața ieșeană, ci pentru interesele cocoșiste ale unora.  

Inițial am vrut să spunem că este un război în toată regula, dar lipsa „răniților” sau a „pagubelor materiale” ne-a făcut să ne dăm seama că, de fapt, este vorba despre o înfruntare între niște țânci de grădiniță, care au ieșit în părculeț pentru o demonstrație de „masculinitate” în fața unor fetițe cu codițe. Doar că, surpriză, așa-zisa bătălie nu-i interesează nici măcar pe colegii de grupă ai „războinicilor”…

Marți, 12 septembrie, „Ziarul de Iași” a publicat un articol intitulat „Terenurile și activele firmei falimentare deținute de patronul BZI sunt scoase la licitație”. Nu intrăm în amănunte, știți despre cine este vorba… Ne-a distrat însă modul în care „liderul presei ieșene” a încercat să capteze atenția cititorilor cu acest articol. De fapt, suntem convinși că termenul „activele” a determinat întreaga generație Facebook să intre și să citească textul!

Ca să nu rămână mai prejos, BZI a venit, ce-i drept la o distanță destul de mare de timp, cu un articol ceva mai bine documentat, intitulat „Deontologi sau hoti la drumul mare?! Sefii de la Ziarul de Iasi s-au imbogatit dupa ce au inselat mii de oameni la SAFI” (am păstrat titlul original)! Ce să zicem… Au dat lovitura și ăștia de la BZI! Aceeași generație Facebook a fost nerăbdătoare să citească despre FNI!

Dovada că articolele nu au stârnit niciun fel de interes stă în numărul foarte mic de vizualizări (consultați site-urile celor două așa-zis ziare). Dar asta deja nu mai e treaba noastră. Oricum, de tot râsul faptul că două ziare atât de „importante” și de „influente” nu sunt în stare să producă două texte care să spună ceva!

Prezentăm mai jos cele două articole, așa cum au apărut pe site-urile ziarelor.

Ziarul de Iași:

„Terenurile şi activele firmei falimentare deţinute de patronul BZI sunt scoase la licitaţie

Licitaţia publică va avea loc vinerea acestea. In total sunt scoase la vânzare 16 terenuri.

Vinerea aceasta, o serie de bunuri imobile şi mobile ce aparţin firmei păşcănene SC. Retrom SA sunt scoase la vânzare de către lichidatorul judiciar Ld Expert Grup Ipurl. Firma, patronată de Ghiocel Asimionesei, cel care deţine şi cotidianul Bună Ziua Iaşi, este în procedură de faliment.

Potrivit Buletinului Procedurilor de Insolvenţă din 30 august sunt scoase la licitaţie nu mai puţin de 14 terenuri intravilane, două terenuri extravilane şi multe alte active, iar licitaţia are loc pe 15 septembrie, începând cu ora 11, la sediul lichidatorului, situat în Iaşi. Astfel, se scot la vânzare prin licitaţie directă următoarele terenuri intravilane: teren în suprafaţă de peste 2.400 de meri pătraţi, pe care se află pavilionul administrativ, în suprafaţă de peste 2.300 de metri pătraţi,  teren de 1.73 de metri pătraţi (birouri – 82 mp, depozit – 32 mp, rezervor – 26 mp), teren de 1.294 mp (rezervor aer – 1.184 mp), teren de 2.608 mp, teren de 980 mp (atelier întreţinere  – 270 mp, atelier auto – 118 mp), teren 468 mp (hală forjă – 589 mp), teren de 426 mp (depozit – 287 mp), teren de 871 mp (cantină – 422 mp, atelier tâmplărie – 88 mp, magazii – 129 mp), teren de 426 mp, teren de 492 mp, teren de 661 mp, teren de 56 mp şi un teren intravilan în suprafaţă de 356 mp. Preţul de pornire al acestor bunuri este de peste 5,6 milioane de lei.

De asemenea, vânzarea stocurilor aflate în prezent pe aceste terenuri se face în bloc, preţul de pornire pentru licitaţie fiind estimat la 976.700 de lei. La capitolul bunuri mobile, preţul de pornire al acestora este estimat la 884.242 de lei. De asemenea, administratorul judiciar mai scoate la vânzare şi două terenuri extravilane din Leţcani, unul în suprafaţă de 10.000 de mp şi unul în supeafaţă de 5.000 de metri pătraţi, la un preţ total de 15.400 de lei. SC Retrom SA Pascani are un trecut tumultuos, în condiţiile în care, după privatizare, aceasta a ajuns de la 400 de angajaţi la mai puţin de 100 în doar patru ani. Firma a fost înfiinţată în anul 1979 si a fost proiectată pentru producerea traductoarelor şi regulatoarelor pentru instalatiile automatizate din toate ramurile industriale. Până în anul 2003, când a fost vândută lui Asimionesei, fabrica păşcăneană s-a aflat în portofoliul Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). În 2010, Credit Europe Bank l-a dat în judecată pe Ghiocel Asimionesei pentru 2 milioane de lei şi a cerut magistraţilor de la judecătoria Iaşi să-l execute silit pe acesta, în calitate de patron Retrom.

Reprezentanţii băncii susţineau că acesta a emis un bilet la ordin de peste două milioane de lei, care a fost refuzat la plată din cauza lipsei de disponibil în cont. Biletul la ordin a fost semnat de către Asimionesei, în urma unui contract de împrumut semnat cu instituţia bancară. Actul de plată semnat era scadent la data de 9 iunie 2009, însă acesta nu-şi achitase datoria. În anul 2013, Asimionesei a fost condamnat de către Curtea de Apel Cluj la trei ani de închisoare cu suspendare pentru şantaj în presă. În urma acestui proces, patronul Retrom a trebui să plătească daune de 20.000 de lei lui Relu Fenechiu, fost ministru al Transporturilor şi lui Constantin Şorănescu, patronul complexului Onyx. Pe lista părţilor vătămate se mai numără şi Neculai Abalaşei, fost director RATP, Ioan Budeanu, patron SC Coseli SA, Eugen Butur, fost şef al Vămii Iaşi, Constantin Comănescu, patron SC Com-Beton SA, Traian Dobre, fost deputat, Mihai Giubernea, fost director SC Autobuzul SA, Gabriel Mihail Popescu, vicepreşedinte al CJ în perioada 2000-2004 şi Titel Sinescu, director SC Iasicon SA. Aceştia l-au acuzat pe patronul BZI că cere taxă de protecţie pentru a nu publica materiale compromiţătoare la adresa lor”.

BZI:

„Deontologi” sau hoti la drumul mare?! Sefii de la Ziarul de Iasi s-au imbogatit dupa ce au inselat mii de oameni la SAFI

Dezvaluiri INCENDIARE despre modul in care s-au imbogatit sefii Ziarului de Iasi pe seama oamenilor de rand! Toti cei care patroneaza Ziarul de Iasi si care se prezinta peste tot ca mari deontologi nu sunt altceva decat niste afaceristi penali care au facut avere dupa ce au distrus viata a mii de oameni.
Despre ce este vorba? Intreaga conducere a ziarului Monitorul, precum si actionarii, au fost cercetati intr-un dosar penal legat de prabusirea celebrului fond de investitii numit Fondul Mutual al Oamenilor de Afaceri, administrat de SAFI. Dosarul penal a avut numarul 197/p/1997 si a fost instrumentat de procurorul Constantin Ilas. Acest dosar a fost musamanlizat.
Cotidianul BUNA ZIUA IASI a intrat in posesia unor file din acest dosar, pe care le-a si prezentat opiniei publice in urma cu mai multi ani. Potrivit acestor documente, procurorii au ajuns la concluzia ca prin intermediul unor articole publicate in ziarul Monitorul, s-a facut publicitate falsa respectivului fond de investitii, astfel incat oamenii sa vina si sa depuna bani.
Procurorul a mai constatat ca aceasta publicitate falsa realizata prin articole mincinoase a dus la inselarea celor care au „pus botul” si au depus bani. Persoanele cercetate penal in acest dosar sunt aceleasi care erau actionari la firmele din grupul de presa Nord-Est, respectiv Gabriel Rusu, Alexandru Lazescu, Cezar Caluschi etc. Ulterior, in aceasta gasca a intrat si Dan Radu.
Cine a facut presiuni ca dosarele sa fie inchise?
„S-a sesizat faptul ca administratorii SC Nord-Est SRL Iasi, numitii Lazescu Alexandru Mihai, Caluschi Cezar, Rusu Gabriel Alexandru prin publicitatea facuta in mass-media, au atras partile vatamate la depunerea de fonduri banesti pentru subscriptii de titluri de participare ale fondului deschis de investitii fara a avea dreptul conform obiectului de activitate sa desfasoare intermedieri financiare”, se arata intr-o adresa prin care procurorul solicita Directiei de Finante sa faca verificari de specialitate in acest sens.
Ulterior, Directia de Finante a efecutat mai multe controale. In urma tuturor acestor controale s-a constatat ca indivizii mai sus mentionati au efectuat operatiuni financiare ilegale legate de administrarea acestor sume atrase in cadrul acelui asa-zis fond de investitii. Mai mult, la un moment dat, profitul obtinut de acestia in urma realizarii acestor operatiuni ilegale a fost confiscat de Finante.
„In conformitate cu prevederile Legii nr.12/1990 republicata, comisioanele dobandite din aceste activitati, respectiv suma de 62.825.644 lei, sunt supuse confiscarii, facandu-se venit la bugetul de stat pentru care s-a incheiat proces verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor”, se arata intr-un alt raport de control intocmit de Directia de Finante.
Ulterior, s-au pierdut urmele acestui dosar penal. Procurorii nu au facut publica vreo solutie data in acest dosar. Intre timp, in anul 1998, ziarul Monitorul s-a dat cu puterea, adica cu PSD. Sunt cunoscute presiunile care se faceau in acea perioada asupra procurorilor pentru a ingropa dosare penale.
In ultimii ani, Alexandru Lazescu si Dan Radu s-au aflat si intr-un imens scandal de presa legat de falimentarea TVR. Cei doi au devalizat bugetul TVR, prin achizitionarea la preturi exorbitante a unor filme sud-coreene, care au avut audienta zero. Imediat, cei doi si-au comandat un audit de la Finante, pentru a scapa de urmarirea penala in acest dosar.
Un ziar infiintat prin jefuirea patrimoniului statului
De altfel, multi dintre dumneavoastra nu stiati poate modul in care s-a nascut Ziarul de Iasi, fost Monitorul! Stiati ca acest ziar s-a nascut din start din jefuirea patrimoniului statului? Acest lucru nu-l spunem noi, ci a fost constatat de inspectorii ieseni de la Directia de Finante, care au efectuat mai multe controale la firmele care faceau parte din grupul de presa Nord-Est, editorul ziarului Monitorul, devenit ulterior Ziarul de Iasi.
„S-a retinut ca in fostul sediu al Organizatiei PCR Centrul Universitar a functionat dupa 1989 redactia ziarului Monitorul care la schimbarea sediului a luat si dotarile, adica mijloacele fixe si obiectele de inventar ce apartineau unitatilor de invatamant superior”, se arata intr-un raport de control intocmit de Directia de Finante.
In raport se mai precizeaza ca patrimoniul organizatiei PCR din Centrul Universitar era constituit din bunuri ce erau aduse ca aport in vederea functionarii „filialei” de catre toate universitatile iesene. Prin urmare, dupa desfiintarea Partidului Comunist, aceste bunuri trebuiau sa revina universitatilor iesene. Se mai precizeaza ca bunurile respective aveau o valoare de cateva milioane de lei. Iar astazi, acesti oameni ai organizatiei PCR isi aroga drepturile de a fi mari deontologi. In ce vremuri traim, din moment ce tot cei din organizatiile comuniste predau deontologia? Probabil ca o sa ii vedem in curand tranformati in niste oameni cu gandiri liberale.
Si atunci cum este posibil acum ca acesti indivizi sa pozeze peste tot in niste deontologi de seama, in niste mari profeti ai adevarului, cand esi sunt niste simpli afaceristi care s-au imbogatit pe spatele oamenilor de rand? Este evident pentru toata lumea ca aceasta gazeta, aflata in prabusire continua in audienta, nu mai poate prezenta credibilitate in ochii oamenilor. Vom reveni”!

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.