Cât cheltuie românii pe îmbrăcăminte și încălțăminte

Cât cheltuie românii pe îmbrăcăminte și încălțăminte

Gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au alocat anul trecut, în medie, 4,9% pentru îmbrăcăminte și încălțăminte din cheltuielile totale de consum.

Pe ultimele locuri s-au clasat gospodăriile din Bulgaria și România, care au alocat 3,2%, respectiv 3,4% din cheltuieli pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, în timp ce gospodăriile din Estonia au alocat 6,8% din cheltuieli în același scop, arată datele publicate de Eurostat.

La nivelul UE, în 2016, cheltuielile totale pentru îmbrăcăminte și încălțăminte au reprezentat 395,4 miliarde de euro, echivalentul a 2,7% din Produsul Intern Brut al UE, sau 800 de euro pe cap de locuitor al UE.

Potrivit Eurostat, cheltuielile anuale ale gospodăriilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte sunt puțin mai mari decât sumele cheltuite pentru sănătate.

Între 2006 și 2016, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a scăzut în majoritatea statelor membre, inclusiv în România unde au scăzut de la 3,9% din totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor în anul 2006 la 3,4% în anul 2015, ultimul an în care sunt disponibile date pentru România.

Cele mai mari scăderi în perioada 2006-2016 s-au înregistrat în Lituania, scădere de 1,9 puncte procentuale, Grecia, scădere de 1,3 punte procentuale, și Spania, scădere de 1,1 puncte procentuale.

În contrast, ponderea cheltuielilor pentru îmbrăcăminte și încălțăminte în totalul cheltuielilor de consum al gospodăriilor a crescut în șapte state membre, cel mai mult în Polonia, creștere de 0,6 puncte procentuale, alături de Lituania și Marea Britanie, creștere de 0,5 puncte procentuale.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.