Cele 11 chei ale fericirii

Cele 11 chei ale fericirii

Fiecare om are propria definiţie a fericirii şi mijloacele proprii pentru a ajunge la ea. Totuşi, unele elemente, spun oamenii de ştiinţă, sunt universale. Prezentăm în continuare cele 11 chei pe care ştiinţa le oferă pentru ca oamenii să poată atinge fericirea.

1. Optimismul

Numeroase studii au arătat că persoanele optimiste sunt mai fericit şi au capacităţi mai mari de a surmonta situaţiile dificile.

2. Carpe Diem

Trăieşte momentul prezent este una din cheile fericirii. Cercetătorii au descoperit că persoanele fericite au tendinţa de a se angaja foarte mult în activităţile pe care le desfăşoară şi de a se implica mai mult în relaţiile pe care le au. Un studiu efectuat la Harvard arată că persoanele care se gândesc mai mult la viitor sunt mai puţin fericite decât cele care profită de momentul prezent.

3. Bunuri… imateriale

Universitatea Cornell a stabilit că persoanele care se folosesc de bani pentru „a trăi” sunt mai fericite decât cele care îi investesc în bunuri. Amintirea unei călătorii în doi sau a unui weekend cu prietenii sunt mult mai benefice decât cumpărarea unei canapele.

4. Recunoştinţa

A fi recunoscător micilor plăceri ale vieţii cotidiene sau vieţii în general nu are decât efecte pozitive: fericire, ameliorarea stării de sănătate, uşurinţă în tratarea problemelor, construirea de relaţii solide… Acesta este rezultatul unui studiu al Harvard Health.

5. Scrie

Jurnal, poezii, cântece sau scrisori… exprimarea emoţiilor prin scris permite reducerea activităţii amigdalei, parte a creierului care intensifică emoţiile.

6. Voluntariat

Un studiu al Universităţii din Exeter afirmă că voluntariatul le permite oamenilor să se simtă mai bine, diminuează simptomele depresiei şi creşte speranţa de viaţă.

7. Anturajul

Relaţiile de cuplu, prietenii, familia sau colegii… Relaţiile bune sunt vitale pentru fericirea noastră pe termen lung. Acesta este rezultatul unui studiu pe care Universitatea Harvard l-a efectuat timp de 75 de ani.

8. Fericire în farfurie

Mâncatul sănătos vă permite să luptaţi împotriva depresiei. Unele alimente vă pot face chiar fericiţi. De ce să renunţaţi la ele?

9. Sport

Sportul are consecinţe pozitive asupra dispoziţiei noastre cotidiene. Diminuează riscul de depresie, reduce anxietatea, ameliorează somnul şi stima de sine. Aşadar, nu aveţi nicio scuză să nu faceţi sport.

10. Cultivaţi-vă talentul

Faptul că aveţi o pasiune sau că sunteţi talentaţi la ceva are doar efecte pozitive asupra dispoziţiei cotidiene. Aşadar, faceţi rost de timp pentru a vă cultiva talentul sau a vă pune în practică pasiunile.

11. Nu faceţi din fericire o obsesie

Fericirea o găsiţi tocmai atunci când nu o căutaţi. Cel puţin aceasta este concluzia unui studiu al Universităţii din Denver. Acest lucru nu înseamnă însă că micile sfaturi de mai sus nu vă pot ajuta să vă schimbaţi viaţa…

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.