Denumirile firmelor româneşti, de la „Consulting” la „Magnolia” sau „Mioriţa”

Denumirile firmelor româneşti, de la „Consulting” la „Magnolia” sau „Mioriţa”

Patronii români au „inspiraţie”, dacă ne luăm după denumirile cu iz de business ca-n filme în care investitorii sunt „owneri” sau „CEO”, iar afacerile lor au denumiri pompoase.

Cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de „Consulting”, iar alte 9.700 includ numele „Invest”. Alte denumiri populare la români sunt şi „Construct” (8.856), „Trans” (8.272), „Company” (6.851), „Design” (6.212) şi, normal, „International” (6.122).

conform analizei KeysFin, pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept şi Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a peste 100.000 de societăţi comerciale. Nu lipsesc nici denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold şi Mega.

Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, spun analiştii de la KeysFin.

Conform analiştilor, este vorba, pe de o parte, de dorinţa de a impresiona clienţii interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potenţiali parteneri străini. „Una este să te cheme Mega Consult International şi alta este să te denumeşti Cabluri şi Vopseluri SRL”, au mai spus aceştia.

Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager. Nu prea mai avem directori, contabili şefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspiraţiile occidentale ale românilor şi modul în care încearcă să-şi cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist”, spun experţii KeysFin.

Potrivit analizei, cel mai des întâlnit nume tradiţional de firmă este „Mioriţa”, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii.

În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu aşteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant şi Briliant.

Studiul privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2014.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.