Una din cele mai aglomerate zone ale Iașiului, intersecţia din Podu Roş, ar urma să fie reconfigurată prin schimbarea timpilor la semafoare. De asemenea, se studiază şi posibilitatea desfiinţării celebrului rond din zonă.
Au fost făcute mai multe schițe, iar primele teste ar urma să fie făcute în zilele următoare. Au fost luate în calcul 6 faze, cu timpi de aproximativ 50 de secunde.
Se va institui roșu la semafor pe toate cele 3 benzi la intersecția Podu Roș cu Splai Bahlui Mal Stâng și bulevardul Dimitrie Mangeron, roșu care se va prelungi și la semaforul de pe Șoseaua Nicolina, cel aflat înainte de intersecție.
„Semaforizarea va crește, în primul rând, viteza de tranzitare a zonei și implicit fluxul. Intrarea mașinilor în rond se va face fluent, fără intermitență. Problemele cele mai mari sunt date de capacitățile de stocare. De altfel, și la Podu de Piatră, pornirea acelui semafor de pe Nicolae Iorga a fluidizat traficul spre cele două maluri ale Bahluiului și dinspre cartierul Alexandru cel Bun”, a arătat viceprimarul Radu Botez pentru Bună Ziua Iaşi.
O altă măsură pe care Primăria a luat-o în calcul ține de renunțarea la rondul din intersecția cu pricina.
„În zona Podu Roș analizăm și posibilitatea de renunțare la rond care încetinește viteza de trafic în intersecții. Dacă am renunța la rond, de exemplu ne așezăm pe trei benzi dinspre Nicolina, iar când semaforul dă verde, mașinile apucă să intre cu 40-50 kilometri la oră, deci crește viteza. Acum, cu rondul, viteza e mai mică, intră câte o mașină și traficul e îngreunat. Noi am încercat o serie de modelări, diferența de viteză fiind foarte mare. Dacă am face acest lucru, am interzice în acestă intersecție orice viraj la stânga. Cine ar veni din Bucium nu se poate duce spre Nicolina sau cine vine dinspre Țesătura nu se poate duce spre Nicolina. O poți face înainte sau la dreapta, spre oraș. Ar fi un număr incomparabil de autoturisme în zonă, traficul ar fi mai fluent și nu am mai avea probleme”, a mai menționat viceprimarul orașului.
Zonele din dreptul Splai Bahlui, pe ambele maluri, vor avea pasaje supra și subterane, dar și străzi adiacente cu sensuri unice. Astfel, Splai Bahlui Mal Stâng și Splai Bahlui Mal Drept vor intra într-un proces de reabilitare, de reorganizare a sensurilor unice și nu numai. În calcul a intrat și posibilitatea inversării sensurilor pe malurile râului Bahlui. Documentul respectiv vizează reducerea zonelor de coliziune.