Euro 2016 în date economice

Euro 2016 în date economice

Ecourile finalei de la Euro 2016 s-au stins deja, şi chiar dacă Franţa nu a ieşit campioană, foarte mulţi francezi privesc partea plină a paharului şi vorbesc despre câştigurile economice ale acestui campionat.

În timp ce Euro 2012, organizat de Polonia şi Ucraina, a permis UEFA să genereze o cifră de afaceri de 1,4 miliarde de euro, campionatul organizat în acest an în Franţa a ajuns la 1,93 miliarde de euro. Această cifră poate fi explicată în două moduri. Pe de o parte, prin faptul că, trecându-se de la 16 la 24 de ţări participante, numărul meciurilor a crescut de la 31 la 51, ceea ce înseamnă o creştere a numărului biletelor vândute, dar şi o sporire a drepturilor de televiziune. Pe de altă parte, campionatul s-a derulat pe o perioadă mai lungă de timp, fapt care a permis UEFA să obţină venituri suplimentare din diferitele parteneriate semnate cu această ocazie.

Reţeta UEFA pentru Euro 2016 a fost, aşadar, următoarea: 1,05 miliarde de euro din drepturi TV, 400 milioane de euro din vânzarea biletelor şi 480 milioane de euro din parteneriate.

Cu toate acestea, trebuie menţionat că, în ciuda creşterii numărului de meciuri cu 67%, încasările generate nu au crescut decât cu 27%.

Cele mai scumpe transferuri din istoria fotbalului

În ceea ce priveşte costurile, UEFA a cheltuit 1,1 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că profitul obţinut de pe urma campionatului a fost de 830 milioane de euro. Din aceşti bani, 600 de milioane de euro vor merge la cele 55 de ţări afiliate la UEFA, iar 230 de milioane vor fi folosite pentru organizarea Euro 2020, dar şi a meciurilor de calificare.

Am putea spune, aşadar, că, din punct de vedere economic, formula cu 24 de echipe a fost una câştigătoare, chiar dacă mulţi antrenori, jucători şi „experţi” nu au fost de acord cu ea.

În ceea ce priveşte beneficiile economice pentru Franţa, ţara organizatoare, acestea nu au fost deocamdată calculate. Însă, putem spune că Franţa a mobilizat 42.000 de poliţişti, 30.000 de jandarmi, 50.000 de persoane din securitatea civilă şi 30.000 de agenţi de securitate privaţi. De asemenea, 10.000 de soldaţi erau pregătiţi permanent să intervină dacă se impunea acest lucru. Trebuie să remarcăm faptul că sunt puţine ţări în Europa şi chiar în lume care să poată mobiliza o asemenea desfăşurare de forţe. Şi toate acestea pentru a asigura securitatea a 4 milioane de iubitori de fotbal.

Peste 30% dintre gospodăriile din România nu şi-au putut acoperi cheltuielile lunare

Media spectatorilor pe stadioane a fost de 47.594 pe meci, ceea mai bună medie la un campionat european de fotbal din 1988 încoace.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.