A devenit deja de notorietate faptul că Maricel Popa, preşedintele consiliului Judeţean Iaşi, nu cunoaşte limba română şi de foarte multe ori arată că nu înţelege demnitatea funcţiei pe care o ocupă. Până acum, însă, nimeni din zona politică nu i-a spus acest lucru verde-n-faţă! Primii care au luat atitudine sunt cei de la PMP.
Într-un comunicat transmis la sfârşitul săptămânii, consilierii judeţeni ai PMP Iaşi scriu: „Am luat act cu stupoare cum, în cadrul unei emisiuni a unui post de televiziune local, Maricel Popa a declarat că prin proiectul de hotărâre pe care l-am depus dorim schimbarea siglei judeţului cu… vărzari?!!!!!”. Deschidem o paranteză şi vă arătăm ceea ce a declarat Maricel Popa pe respectivul post de televiziune. „Acel proiect propus de dl. Aivanoaei, pe care-l respect foarte mult, de schimbare a siglei judeţului Iaşi, plăcinte cu vărzari, trebuie analizat, trebuie aplecat mai mult. Nu putem schimba deodată o siglă… nu putem pune imaginea Iaşului cu vărzari. Decebal şi cu vărzari. Ori Decebal n-a fost niciodată la Iaşi”, a spus faimosu agramat Maricel Popa.
Citeşte şi: „Maricel Popa a identificat problemele din spaţiul virtual!”
Trecem peste exprimarea de om care nu a învăţat niciodată limba română sau peste faptul că nu ştie când se scrie „ori” şi când se scrie „or” şi revenim la comunicatul celor de la PMP, din care spicuim. „Luăm în calcul varianta prin care preşedintele Maricel Popa ne transmite indirect că este un mare amator de plăcinte, însă nu credem că este cazul ca un proiect de o astfel de anvergură, care poate reprezenta un real ajutor pentru producătorii locali de produse tradiţionale dar şi pentru brand-urile locale sau firmele de IT care creează soft-uri folosite la nivel internaţional, să fie tratat cu o asemenea superficialitate (…) Marca judeţeană ar duce la impunerea unui standard judeţean, care ar facilita obţinerea ulterioară a atingerii mult mai facil a standardelor cerute la nivel naţional. În prezent Camera Agricolă Judeţeană Iaşi a constatat că în cazul unor producători locali există anumite dificultăţi legate de obţinerea mărcii de produs tradiţional şi pe fondul lipsei unor dovezi directe cu privire la vechimea produsului şi implicit a reţetei. Marca judeţeană ar fi un bun promotor al produselor şi serviciilor din judeţul Iaşi şi implicit a conceptului de turism cultural actual care în pachetul de promovare presupune prezentarea culturii în toate formele ei, cea gastronomică fiind omniprezentă în continuare”, spun consilierii judeţeni PMP.
În finalul comunicatului, PMP solicită preşedintelui Consiliului Judeţean:
„1. să se maturizeze şi să înţeleagă responsabilitatea funcţiei de preşedinte al Consiliului Judeţean. Îi recomandăm să înţeleagă faptul că astfel de reacţii nu fac cinste nici lui, nici colegilor din PSD, care l-au nominalizat să ocupe această funcţie, şi nici ieşenilor.
2. să prezinte iniţiativele propuse în forma reală şi nu într-una distorsionată, menită să inducă în derizoriu iniţiativele consilierilor judeţeni şi totodată să inducă în eroare opinia publică.
3. ca în următoarea sa ieşire publică să îşi corecteze comportamentul superficial, şi să prezinte proiectul corect. Totodată, precizăm faptul că PMP va organiza o dezbatere publică, unde dl. Preşedinte Maricel Popa va fi primul invitat, pentru a lua la cunoştinţă realităţile mediului privat, mai ales în condiţiile în care acesta este neglijat de autorităţile publice”.
Bună reacţia celor de la PMP Iaşi şi, spunem noi, ar fi fost şi mai bună dacă nu ar fi fost nişte virgule puse aiurea (sau lipsă) şi nişte cacofonii care te cam zgârie pe ureche.
Una peste alta, ne bucură faptul că oamenii au început să înţeleagă care este de fapt valoarea lui Maricel Popa şi cam câtă putere de înţelege (şi decizie) are! Aşteptăm reacţii şi din partea celorlalţi actori politici judeţeni, inclusiv din partea PSD Iaşi.
Vezi „Sfântul Chirica, amanta şi canapeaua”
Sursa foto: maricelpopa.ro