Primăria Botoșani a amplasat în oraş indicatoare turistice cu obiectivele importante.
„Scopul principal a fost acela de a valorifica și de a aduce în prim-plan importanța și bogăția culturală cu care am fost înzestrați”, au spus edilii.
Măsura este aşteptată de mai mulţi ani şi vine după ce în luna octombrie a anului trecut conducerea primăriei a apelat la o metodă inedită pentru promovarea monumentelor istorice. Astfel, au fost montate 23 de panouri la principalele monumente din municipiul Botoşani pe care se află un cod QR. Codul QR este o gamă de standarde de codare cu formă de bare bidimensionale (cod matrice). Primul astfel de standard a fost creat în 1994 de către compania japoneză Denso Wave. QR este o prescurtare din limba engleză de la quick response („răspuns rapid”).
S-a dorit astfel facilitarea accesului la informaţii, astfel încât cu telefoanele mobile să se poate scana codul QR şi intra automat pe o pagină a Centrului de Informare Turistică, de unde se pot obţine mai multe informaţii despre obiectivul semnalizat.