Municipalitatea ridică mașinile abandonate

Municipalitatea ridică mașinile abandonate

Primăria Iași va ridica autovehiculele abandonate pe domeniul public. Astfel, de la începutul anului și până pe 3 mai, în urma sesizărilor primite de la cetățeni sau de la Poliția Locală, inspectorii Biroului Reglementare Transporturi Urbane al Primăriei Municipiului Iași au solicitat de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor Iași datele de identificare a 216 autovehicule abandonate sau reclamate ca fiind astfel.

Reprezentanții municipalității au trimis somații către proprietarii identificați ai autovehiculelor abandonate.

În cazul a 25 de autovehicule, ai căror proprietari nu au răspuns somațiilor municipalității, s-a dispus ridicarea de pe domeniul public.

Ridicarea vehiculelor abandonate este efectuată conform Hotărârii Consiliului Local nr. 107/2005 şi este executată de către Servicii Publice SA, fiind dispusă de către comisia compusă din reprezentanţii Primăriei Municipiului Iaşi, respectiv ai Biroului Reglementări Transporturi Urbane şi ai Poliţiei Locale Iaşi. Etapele care preced ridicarea vehiculelor sunt aplicarea unei somaţii pe caroseria vehiculului prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de 10 zile de la aplicarea somaţiei, identificarea proprietarului vehiculului abandonat la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat şi somarea proprietarului vehiculului abandonat, în scris cu confirmare de primire, prin care se solicită proprietarului să-şi ridice vehiculul de pe domeniul public în termen de cinci zile de la primirea somaţiei. După parcurgerea acestor etape, dacă proprietarul nu dă curs somaţiei respective, vehiculul poate fi ridicat.

Restituirea vehiculului către proprietar sau deţinătorul legal se face pe bază de proces-verbal de predare-primire în termen de 10 zile de la data la care persoana care reclamă vehiculul face dovada calităţii de proprietar sau deţinător legal al acestuia, achitării tuturor taxelor şi impozitelor prevăzute de lege şi achitării sumelor corespunzătoare cheltuielilor efectuate pentru inventarierea, expertizarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi paza vehiculului. Vehiculele nerevendicate în termen de cinci zile de la data somaţiei adresate proprietarului trec de drept în domeniul privat al Municipiului Iaşi şi sunt predate unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor. Trecera vehiculelor în domeniul privat al Municipiului Iaşi se constată prin dispoziţie a primarului, dispoziţie care se comunică şi proprietarului vehiculului, care o poate ataca în termen de cinci zile de la data comunicării la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.

Începând cu data trecerii vehiculului în domeniul privat al Municipiului Iaşi, vehiculul va fi scos din evidenţele fiscale ale proprietarului astfel încât nu se va mai percepe taxa pe mijlocul de transport, şi radiat din circulaţie, la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Iaşi, respectiv judeţul unde este înmatriculat vehiculul abandonat.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.