Nemţii vând tot mai puţine maşini în China

Nemţii vând tot mai puţine maşini în China

O analiză publicată duminică, 14 februarie, de firma de audit Ernst & Young (EY), arată că vânzările producătorilor auto germani în China – cea mai mare piaţă auto din lume – au scăzut pentru prima dată în 2015.

În 2015, BMW, Daimler şi Volkswagen au vândut 4,4 milioane de vehicule pe piaţa chineză, cu 1% mai puţin decât în 2014. Pe ansamblu, vânzările au înregistrat în 2015 cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM).

Potrivit CAAM, 24,59 milioane autovehicule au fost vândute anul trecut pe piaţa chineză, ceea ce reprezintă o creştere anuală de 4,7%.

Cota de piaţă a producătorilor auto germani în China a scăzut la 22% în 2015, de la 24% în 2014, arată datele publicate de EY. Tendinţa negativă a fost determinată de scandalul emisiilor de la Volkswagen care a provocat anul trecut scăderea cotei de piaţă a grupului auto german în China cu 2,3 puncte procentuale, la 17,7%, cel mai redus nivel din 2010.

Anul trecut, livrările Volkswagen pe piaţa chineză au scăzut cu 3,4%, în timp ce BMW a raportat creşterea vânzărilor şi o scădere uşoară a cotei de piaţă, iar Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, a raportat creşterea livrărilor şi a cotei de piaţă.

Industria auto chineză a suferit de pe urma încetinirii ritmului de creştere a celei de a doua economii a lumii. În 2014, China a înregistrat o creştere a PIB de 7,3%, cea mai slabă din ultimii 24 de ani, iar tendinţa de încetinire a continuat şi anul trecut când în trimestrul iulie-septembrie s-a înregistrat o creştere economică de 6,9%. În plus, vânzările de autovehicule au fost afectate şi de măsurile adoptate de Beijing, Shanghai şi alte mari oraşe pentru reducerea poluării şi blocajelor în trafic prin limitarea înmatriculărilor de noi vehicule.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.