Nu se uită nimeni la reclamele TV!

Nu se uită nimeni la reclamele TV!

80% dintre telespectatorii români evită reclamele de la televizor prin schimbarea postului în timpul pauzei publicitare. 5 din 10 persoane mănâncă sau fumează în respectivul interval, arată o cercetare iSense Solutions.

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive.

În timpul reclamelor de la TV, 60% dintre telespectatori utilizează în mod obişnuit smartphone-ul şi 56% laptopul sau PC-ul, fiind preferate activităţile de relaxare. Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) şi messenger-ul (49% – smartphone, 49% – laptop/PC), în timp ce 69% dintre aceştia vorbesc la telefon şi 50% trimit SMS-uri.

În timpul aceloraşi pauze publicitare de la televizor, oamenii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%), cele mai căutate fiind cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informaţie care influenţează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) şi site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eşantion de 500 de respondenţi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 18 şi 65 de ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.