Primarul Mihai Chirica, prins din nou cu minciuna. Precizări cu privire la Varianta Ocolitoare Iaşi – Sud

Primarul Mihai Chirica, prins din nou cu minciuna. Precizări cu privire la Varianta Ocolitoare Iaşi – Sud

DRDP Iaşi respinge ultimele afirmaţii lansate în spaţiul public de către primarul Iaşiului, dl Mihai Chirica, potrivit cărora Primăria a predat Ministerului Transporturilor sectoarele de drum aflate pe traseul Variantei Ocolitoare Iaşi – varianta Sud, iar CNAIR ar fi singura instituţie care tergiversează acest proiect.

În aceste condiţii, DRDP Iaşi se vede nevoită să precizeze că sectoarele de drum nu au fost preluate de către CNAIR, acest lucru urmând a fi posibil doar în momentul eliberării acestora de sarcini de către administratorul de drept, Primăria Municipiului Iaşi, conform documentelor oficiale semnate între cele două instituţii.

Or, în cazul Variantei de Ocolire – Sud, prin adresa 78015/25.08.2009, Primăria s-a angajat să pună la dispoziţie traseul Selgros – B-dul Poitiers – Str. Trei Fântâni – intersecţie cu DN 28 la dispoziţia CNAIR, liber de sarcini, aceasta însemnând relocarea utilităţilor – apă, canalizare, telecomunicaţii şi stâlpi de electricitate. „Susţinem în continuare necesitatea lărgirii bd. Poitiers de la 4 la 6 benzi, cu menţiunea că relocarea utilităţilor şi refacerea trotuarelor se va finanţa şi executa de către instituţia noastră. (…) Pentru a nu afecta bugetul investiţiei (Varianta Ocolitoare a Municipiului Iaşi – Etapa I, Varianta S), convenim pe această cale ca lucrările necesare realizării trotuarelor şi eventualele relocări a reţelelor de utilităţi să revină în exclusivitate instituţiei noastre” – extras din adresa nr. 78015/25.08.2009 a Primăriei Iaşi, semnată de dl Mihai Chirica, în calitate de director executiv al Direcţiei Tehnice.

Acest angajament a fost readus în atenţie în repetate rânduri de către DRDP Iaşi, dar şi de către reprezentanţii altor instituţii, inclusiv de către preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, dl Maricel Popa, cărora le mulţumim pe această cale în susţinerea demersului nostru.

Prin urmare, considerăm anormal ca primarul Iaşului să afirme că nu are nicio responsabilitate în realizarea proiectului Variantei Ocolitoare – Sud, câtă vreme există documente asumate prin semnătură chiar de d-sa. Mai mult, traseul variantei ocolitoare străbate străzi şi bulevarde aflate în patrimoniul municipalităţii ieşene, astfel încât acest proiect nu poate fi implementat fără concursul Primăriei şi Consiliului Local Municipal Iaşi.

Acesta este motivul pentru care DRDP Iaşi lansează un nou apel către municipalitatea ieşeană, prin primarul Mihai Chirica, să judece cu celeritate această speţă, astfel încât ieşenii să nu fie văduviţi de un proiect atât de important precum scoaterea traficului greu din oraş. Cel puţin din punctul de vedere al CNAIR, prin DRDP Iaşi, aceasta a făcut toate diligenţele ca acest proiect să fie implementat.

În acest sens, menţionăm că Executivul a alocat 46,39 milioane de lei credite bugetare şi 187,68 milioane de lei credite de angajament pentru demararea lucrărilor. Au fost demarate procedurile, s-a ajuns în faza depunerii de oferte, pentru care constructorii cer însă un singur lucru: punerea la dispoziţie a traseului Variantei Ocolitoare Iaşi liber de sarcini. Iar acest lucru nu se poate face fără concursul şi sprijinul nemijlocit al Primăriei Municipiului Iaşi, pe care mizăm în continuare.

Neonorarea acestei obligaţii asumate în mod oficial va atrage noi cheltuieli de la bugetul statului legate de refacerea studiilor de fezabilitate, cele actuale bazându-se pe angajamentele municipalităţii. Mai important, reluarea studiilor şi a procedurilor va amâna din nou acest proiect, în mod nepermis şi în detrimentul principalilor beneficiari – ieşenii, conducătorii auto şi în mod special transportatorii, care nu vor avea alternativă la traversarea municipiului, conducând astfel la blocaje în trafic, nervi şi poluare.

„Credem că ieşenii au dreptul la un aer curat şi la soluţii coerente pentru descongestionarea traficului. Din păcate, observăm că un proiect atât de important precum Varianta Ocolitoare a Iaşului destinată traficului greu riscă să fie blocat din cauza unor ambiţii personale sau politice, puse mai presus de interesul ieşenilor, pe care îl clamăm cu orice ocazie. Mai mult, vedem că acest proiect este folosit ca armă electorală chiar de către cei care şi-au luat angajamente că vor contribui la implementarea lui”, arată ing. Ovidiu Mugurel LAICU, director general regional al DRDP Iaşi.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.