PRU, salt spectaculos pe Facebook

PRU, salt spectaculos pe Facebook

Analiza Open Lab, dată publicităţii pe 18 noiembrie, arată un salt spectaculos al Partidului România Unită şi al liderului său Bogdan Diaconu în ceea ce priveşte aprecierile la adresa postărilor de pe Facebook. În topul politicienilor, primul loc este ocupat de Victor Ponta, care este urmat de Gabriela Firea, Klaus Iohannis şi Bogdan Diaconu!

Fostul premier PSD Victor Ponta este politicianul cu cele mai multe reacţii (aprecieri) la adresa postărilor sale de pe Facebook, urmat de primarul PSD al Bucureştiului şi de preşedintele Klaus Iohannis. În acelaşi timp, se observă că o formaţiune nou înfiinţată, Partidul România Unită (PRU), şi respectiv preşedintele ei, Bogdan Diaconu, se situează pe aceeaşi a patra poziţie în ierarhiile de like-uri sau reacţii, după cum menţionează Gabriel Bădescu, membru în Consiliul Ştiinţific al Open Lab.

Potrivit raportului, în cazul partidelor, PNL este pe primul loc în ceea ce priveşte reacţiile pe Facebook.

Datele indică un volum ridicat de interacţiune cu conţinutul paginilor actorilor principali de pe scena politică. Astfel, Partidul Naţional Liberal (PNL) a atras cel mai important număr de reacţii (like-uri), în acest caz aprecieri ale conţinutului de pe pagina sa de Facebook şi respectiv de share-uri, adică de diseminări ale conţinutului şi comentarii.

Este de notat faptul că Partidul Social Democrat (PSD), care este deţinătorul numărului cel mai mare de fotolii în Parlament, a atras un număr substanţial mai mic de like-uri decât PNL în perioada studiată. „Acest fapt indică un nivel de activitate mai redus al electoratului PSD pe Facebook, urmare a unui profil demografic mai larg decât în cazul PNL”, spune Gabriel Bădescu.

Raportul remarcă şi că liderii politici au atras mult mai multe like-uri sau reacţii şi share-uri decât partidele pe care le conduc.

Cercetarea OpenLab a analizat datele de pe paginile de Facebook ale principalelor partide şi ale politicienilor din România în intervalul 1 ianuarie 2016 – 31 octombrie 2016 şi cuprinde 13.072 de postări pe pagini publice de Facebook şi 868.872 de comentarii aferente acestor postări.

Potrivit raportului OpenLab, concluzia generală e că în politica românească mediile sociale de comunicare au un rol substanţial şi în continuă creştere, cu un potenţial exploatat într-o măsură limitată de către principalii actori politici.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.