Scrisoarea unui ieşean către RATP: „un monument de incompetenţă şi aroganţă”

Scrisoarea unui ieşean către RATP: „un monument de incompetenţă şi aroganţă”

Revin cu indignare atrăgându-vă atenţia că prestaţi un serviciu către comunitate, plătit de comunitate, serviciu pe care înţelegeţi să-l faceţi după bunul-plac al unui/unor incompetent/ţi certaţi cu logica şi bunul-simţ.

Nu am văzut nici o dezbatere publică, sunteţi autişti la orice sesizare făcută de beneficiarii acestui serviciu public, continuând să manageriaţi (prost) această regie de transport în comun cu metodele autoritariste de dinainte de căderea comunismului. Acest lucru nu mai poate continua şi cer public demisia celor care stabilesc traseele de transport în comun pentru municipiul Iaşi.

Este de neacceptat indolenţa cu care trataţi cetăţenii care vă plătesc salariile, după ce aţi ignorat cererea de creare a unui traseu care să facă direct legătura între Dacia şi Bulevardul Poitiers/Selgros sau mai departe până la capăt CUG, modificând în bătaie de joc traseul 5, lungindu-l pe la Baza 3, de ajungeam mai repede schimbând două mijloace de transport (traseul direct salva 15-20 de minute din timpul unul călător care muncea în zonă), punând acest traseu în teste în perioadă de vacanţe şi concedii (august 2015) şi constatând că sunt prea puţini călători pentru a înfiinţa un traseu. Era şi firesc să nu meargă nimeni cu autobuzul 5 ocolind atât, fiind un traseu ineficient. Dacă s-ar fi stabilit direct prin Podu de Piatră – Podu Roş – Granit – Pasarela Bucium şi mai departe, sigur ar fi fost o mulţime de călători în perioadă de activitate maximă, de exemplu în luna octombrie. De ce nu aţi făcut teste în perioade de vârf? Aştept o soluţie care să facă legătura direct între cartierul Dacia şi B-dul Poitiers – Selgros – Capăt CUG.

La fel, aflu cu stupoare că aţi procedat la fel cu traseul 52, care foloseşte proaspăta Pasarelă Octav Băncilă, creată tocmai pentru a ajuta locuitorii din zonă să ajungă mai repede în Copou şi Centru, l-aţi pus în teste să transporte aer în perioada sărbătorilor de iarnă, când elevii şi studenţii erau în vacanţă, iar muncitorii în concedii, bineînţeles stabilind că traseul, lungit de asemenea prosteşte pe la Piaţa ACB, nu era de folos nimănui. Oameni buni, slujitori ai comunităţii, voi chiar ne credeţi proşti şi nu ne dăm seama că sunteţi incompetenţi? Înţeleg că miile de studenţi, elevi, cetăţeni din Dacia care învaţă sau au serviciul în Copou, Independenţei, Centru, vor trebui să ocolească în continuare pe la Pasarela ACB – Gară ca să ajungă unde au nevoie în acelaşi trafic de coşmar de la rond Podu de Piatră, investiţia făcută peste liniile de tren, lor neaducându-le nici un folos, doar pentru că aveţi un ignorant care gândeşte traseele prost şi le pune în teste în perioade de vacanţe.

Lăsaţi traseul 36 să meargă din Dacia pe Pasarela O. Băncilă direct în Copou/Breazu, oricum legătura cu Gara este făcută de tramvaiul 6, şi mai creaţi eventual un traseu de la Podul Mircea care să adune pe cei din Mircea, Alexandru şi să-i ducă tot pe Pasarela O. Băncilă direct în Copou, sau, o idee mai bună, puneţi două autobuze: traseul 28 să facă traseul din Copou – Centru – Podu Roş – Galata – Mircea – Alexandru – Zimbru – Păcurari – Copou şi 38 să-l facă retur din Copou – Păcurari – Zimbru – Alexandru – Mircea – Galata – Podu Roş – Centru – Copou.

O altă problemă, zic eu foarte gravă: de ce elevii nu au aceleaşi reduceri la transportul în comun precum studenţii şi pensionarii? Se consideră cumva că au venituri? Până de curând, când aveau alocaţia de 42 de lei nu le ajungea nici pentru un abonament pe o linie, care era peste 60 de lei (acum s-a redus un pic), în comparaţie cu studenţii care au un abonament la care plătesc doar 13 lei! Păi cum vreţi să se elimine călătoriile frauduloase, mai ales ale elevilor, pentru că pe ei îi văd în fiecare dimineaţă cum sunt daţi jos de controlorii aroganţi şi violenţi, care, apropo, de romi şi şmecherii de prin cartiere nu se leagă niciodată, dar pe o femeie cu copil în braţe nici nu au răbdare să composteze biletul că se şi iau de ea că nu a compostat, eventual de pe prima treaptă a mijlocului de transport.

Şi mai e ceva ce cu aroganţă aţi făcut uitat: dacă tot vă lăudaţi că traseele fac legătura cu alte trasee, de ce nu aşteaptă un tramvai sau autobuz aflate deja în punctele de legătură călătorii să ajungă să se urce după ce au coborât din mijlocul de transport de legătură? De exemplu, de nenumărate ori am sosit la Ţesătura cu 42, 43 şi soseau în paralel şi 5 şi/sau 11, conducătorii mijloacelor de transport sigur s-au observat unii pe alţii că au sosit în acelaşi timp în zonă, cât era să întârzie un minut plecarea ca să ajungem şi cei care am coborât din 42/43 să ne urcăm în 5/11 şi viceversa? Atât au de făcut, din respect pentru călători, să aştepte un pic să se urce toată lumea, nu să se uite rânjind la noi cum alergăm înspre ei în timp ce pleacă din staţii!

Toate astea denotă lipsa de respect pentru beneficiarii şi plătitorii unui serviciu public prost făcut. Nu mai zic de camerele de gazare ambulante care sunt autobuzele albastre MAZ în care se scurg toate gazele de motor, probabil nefiind etanşate bine, fiind de la început nişte vechituri sau camerele frigorifice pe şine/roţi iarna sau vara saune ambulante care sunt tramvaiele şi autobuzele, toate nişte vechituri cu sistemele de încălzire defecte sau fără instalaţii de aer condiţionat, sau măcar un sistem de ventilare. De râs, dar mai ales de plâns, a fost când una din uşile din mijloc ale unui MAZ pur şi simplu a sărit peste un călător din interiorul autobuzului astă toamnă, când şoferul închisese uşile şi era deja în mers. Eu tocmai coborâsem din acel autobuz pentru că nu mai puteam respira din cauza gazului de eşapament acumulat în interior. În gândul meu mi-am spus: „na, că s-a făcut sistem de ventilaţie natural” şi am râs amar… Mi-am notat şi numărul autobuzului RATP 06: IS 09 JPE, având de gând să fac atunci sesizare, dar am şi altele de făcut decât să fac gratuit treaba unuia care stă probabil la căldurică prin depourile sau garajele Regiei Autonome de Transport Public Iaşi – un monument de incompetenţă şi aroganţă.

Am înţeles că ieşenii vor să iasă în stradă să protesteze împotriva acestui dezastru de transport în comun: chiar avem dreptate să o facem!

Scrisoarea este semnată Lucian Pavel

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.