Se strâng semnături pentru autostrăzile Moldovei

Se strâng semnături pentru autostrăzile Moldovei

Asociațiile „Împreună pentru A8” și „Moldova Vrea Autostradă” demarează campania civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7, infrastructură ce reprezintă o condiție obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică și socială a Moldovei și recuperarea decalajului față de restul țării.

„Facem apel la toți locuitorii regiunii, la toți moldovenii, la toți românii din țară și din Diaspora, să se alăture acestei acțiuni pentru a forța Guvernul României să deblocheze construirea acestor autostrăzi cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeană.

Împreună vom pune presiune pe decidentul politic care amână construirea A8 și A7 de aproape 11 ani și cerem imperativ:

  1. Construirea Autostrăzii A8, Ungheni – Iași –Pașcani – Târgu Neamț – Ditrău – Târgu Mureș până la 01 Decembrie 2026

1.TRONSONUL UNGHENI – IAȘI –PAȘCANI – TÂRGU NEAMȚ – finalizare 01 Decembrie 2024

– Trecerea proiectului acestui tronson de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză înapoi la CNAIR și Ministerul Transporturilor.

– Renunțarea la realizarea acestui tronson prin sistemul Parteneriat Public Privat (PPP).

– Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.

– Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2024.

2.TRONSONUL TÂRGU NEAMȚ- DITRĂU – finalizare 01 Decembrie 2026

– Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.

– Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2026.

  1. TRONSONUL DITRĂU – TÂRGU MUREȘ – finalizare 01 Decembrie 2025

– Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțarede la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.

– Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

  1. Construirea Autostrăzii A7, Siret – Suceava – Pașcani – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești, până la 01Decembrie 2025.
  2. Modificarea încadrării construcției din Drum Expres în Autostradă,încă din faza de proiectare.

2.Introducerea în proiect și a sectorului Siret – Suceava – Pașcani /A7, acum absent, ceea ce lasă Suceava si Botoșaniul în izolare. Autostrada A7 trebuie să se termine la granița României cu Ucraina, la Vama Siret;

3.Finalizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare –până la 15 Octombrie 2020, cu finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național;

  1. Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

III. Stabilirea unui dialog operațional, a unui contact permanent între decidenții politici și societatea civilă, prin cele două asociații civice –„Împreună pentru A8” și „Moldova Vrea Autostradă” și a unei comisii de monitorizare a proiectelor A8 și A7.

„Declanșăm, astfel, ACȚIUNEA MOLDOVA – SEMNĂTURI PENTRU A8 ȘI A7 și împreună, toți locuitorii acestei regiuni și ai acestei țări vom smulge de la acest Guvern de rea-credință ceea ce ni se cuvine: infrastructură modernă și șansa unui viitor prosper”, se arată într-un comunicat remis de Asociațiile „Împreună pentru A8” Iași și „MoldovaVreaAutostradă” Iași.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.