Trendurile din social media în 2016

Trendurile din social media în 2016

Golin a lansat ediţia 2016 a Media Recap – o analiză care prezintă trendurile din social media pentru 2016, precum şi cele mai importante campanii şi evenimente din social media din 2015.

Raportul este realizat în cadrul unui parteneriat între The Bridge™, hubul de expertiză digitală Golin, şi bloggerul Alex Ciucă (hoinaru.ro).

Raluca Duţă – Chief of Bridge @ Golin – vorbeşte despre Instagram şi Snapchat:

Instagram

Peste 362,600 de români au conturi de Instagram, dintre care peste 219,000 sunt conturi active care postează conţinut foto şi video în reţea (conform Zelist).

La începutul lunii octombrie 2015 şi brandurile din România au început să facă ad-uri de Instagram pentru creşterea comunităţilor. Totuşi, înainte de a investi în promovarea media pe Instagram este important ca brandurile să îşi definească obiectivele pe acest canal şi să fie atente la comunitatea din reţea, dar şi să răspundă la două întrebări – care este raţiunea de a fi a brandului pe Instagram (găsim comunitatea de brand acolo?) şi ce valoare în plus poate să aducă brandul comunităţii de Instagram prin conţinutul pe care îl creează.

În 2016, pe lângă conţinutul foto şi video creat special pentru Instagram, brandurile pot profita de Instagram stories – încă o formă de conţinut dezvoltată de reţea. Brandurile pot posta instastories profitând de limita mare de caractere din caption, pot posta scurte articole prin care pe de o parte să comunice vizual (prin fotografie sau prin video), iar pe de alta să păstreze prin text şi vocea brandului / o poveste cu potenţial mare de interacţiune. Este o evoluţie de la advertisingul pe Instagram la dezvoltarea de conţinut nativ pe reţea, care se bazează pe text la fel de mult ca pe imagine”.

Snapchat

Snapchat a zguduit lumea social media şi a fost adoptat mai ales de Millennials care trimit în fiecare lună milioane de fotografii, video-uri şi desene folosind această aplicaţie.

Snapchat este (pe scurt) un app de mesagerie instantă care le permite utilizatorilor să facă poze, să înregistreze video-uri, să adauge text pe imagini şi să trimită toate aceste informaţii către contactele lor. Ceea ce a prins la Snapchat este limitarea de timp (video-urile au maxim 10 secunde) şi conţinutul care dispare (rămâne pe profilul tău maxim 24 de ore). Până acum, foarte puţine branduri au folosit Snapchat în scopuri de marketing, dar în 2016 acest canal nu ar trebui ignorat. Brandurile pot crea astfel campanii integrate de marketing pe Snapchat, prin care să ofere conţinut exclusiv generaţiei tinere. Pot crea teasere foto sau video care dispar într-o zi pentru produsele sau serviciile pe care urmează să le lanseze. Iar toată această limitare de timp aduce cu sine un sentiment de exclusivitate userilor care văd conţinutul cu o zi înainte faţă de toţi ceilalţi. Acesta este beneficiul pe care utilizatorii îl iubesc cel mai mult la Snapchat: dacă nu eşti real time pe această reţea ai rămas dezinformat.

Înainte de a lua decizia de a intra pe Snapchat, brandurile trebuie să răspundă la câteva întrebări:

– Pot să fie umane pe această reţea de socializare? Pot fi reale? Este foarte important să experiementezi pentru a înţelege cum funcţionează şi la ce reacţionează utilizatorii Snapchat, iar volatilitatea conţinutului de pe reţea permite brandurilor să facă teste şi să experimenteze.

– Sunt dispuse să comunice cu o comunitate care doar peste câţiva ani poate deveni un target real pentru brand? Sunt deschise să înveţe comportamentul acestei comunităţi speciale, care e nonstop cu smartphone-ul în mână, care doarme cu el lângă pat, care vorbeşte 24/7 cu prietenii online şi care va plăti cu smartphone-ul viitoarele produse/servicii pe care le va achiziţiona?

– Sunt pregătite să creeze conţinut dedicat pentru fiecare context care apare în Snapchat? Pentru ca da, pe Snapchat chiar trebuie să fii real time şi să profiţi de fiecare ştire pe care o vezi, de diferite subiecte hot cu privire la vedetele prezente în reţea, iar fiecare element de conţinut încărcat pe reţea trebuie să fie unic, diferit faţă de ce încarci pe alte platforme de social media unde brandul e prezent.

Să pornim aşadar pe drumul către succes în social media cu câteva canale şi instrumente cheie în minte, pe care să le materializăm în strategii şi activări pe gustul comunităţilor care nu vor mai ignora conţinutul creat de brandurile noastre, ci îşi vor dori să interacţioneze cu acesta: mobile, video, vizualul reinterpretat, comunităţile, Instagram şi Snapchat vor fi starurile digitale în 2016”.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.