După o lungă perioadă de timp, am avut din nou curiozitatea de a mă uita pe pagina de Facebook a Primăriei Iași. Am vrut să știu doar ce informații mai are de transmis această instituție către cei 24.000 de „prieteni”! Concluzia? O vedem mai jos!
Duminică, 20 august, la ora 19:00 am accesat pagina de Facebook a primăriei și m-am uitat doar pe ultimele 10 postări. Rezultatul: 5 postări erau preluări de pe „Ziarul de Iași”, 3 – de pe BZI, o postare era preluată de pe Curierul de Iași, iar una era, normal, de pe pagina de Facebook a primarului „mereu în mijlocul copiilor” Mihai Chirica!
Cu alte cuvinte, primăria Iași nu a avut nimic de transmis în ultimele zile. Poate a fost vorba de programul de „bugetari” ai cuvântătorilor plătiți cu zeci de mii de lei pe an… Dar, în cazul acesta nu ar fi trebuit să existe „postări”, or ele erau! Deci, cineva a muncit! Sau s-a făcut că muncește…
Oricum, atât ziarul Primăriei Iași („Curierul de Iași”), cât și cei care sunt angajați la comunicare în aceeași primărie primesc o groază de bani degeaba. Dacă ajungi să-ți informezi cetățenii care îți plătesc salariul doar cu știrile pe care le transmit două ziare din Iași este cam de… cacao! Sau asta e marea deschidere față cetățeni promisă înainte de alegeri de primarul Mihai Chirica?
Bine, aș putea crede și că pagina de Facebook a primăriei este o platformă de promovare a „Ziarului de Iași” sau a BZI, dar parcă nu aș merge chiar așa de departe. Pur și simplu, cuvântătorii lui Mihai Chirica sunt plătiți să-i facă primarului imagine, nu să-i informeze pe ieșeni!
În final, îmi permit un sfat: dacă tot preluați textele din „Ziarul de Iași” și BZI care laudă „realizările” primăriei, nu ar fi rău să preluați și criticile aduse aceleiași primării de „ReporterIs”, de „Tele M” sau chiar de „Ziarul de Iași” (când e supărat Toni Hrițac)! Măcar în acest fel îi veți „informa” corect pe „prietenii” de pa Facebook… În rest, îmi permit să vă aduc aminte că veșnicia s-a născut la sat, nu la Primăria Iași!