Ziarul din Suceava care bate toată presa ieşeană

Ziarul din Suceava care bate toată presa ieşeană

Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat la începutul lunii iulie primele rezultate de audienţă globală, corespunzătoare întregii populaţii a României (14 – 74 ani), pentru 14 produse media.

Rezultatele de audienţă au fost obţinute prin măsurarea integrată a audienţei unei mărci media pe toate canalele pe care aceasta îşi distribuie conţinutul: presă scrisă, site web, pagină de Facebook şi aplicaţie de mobil. Pentru prima dată, rezultatele de audienţă globale sunt disponibile şi pentru populaţia din mediul rural, livrările anterioare limitându-se la mediul urban.

Citeşte şi „O obsesie numită PSD”

Analizând rezultatele se observă că, în general, 73% din audienţa unui produs media provine din mediul urban şi 27% din mediul rural.

Intrând, însă, ceva mai în profunzimea acestor măsurători, nu putem să nu semnalăm faptul că din Regiunea de Nord-Est a fost măsurat doar Monitorul de Suceava, ziarul care, de altfel, stă cel mai bine la capitolul vânzări. Din Iaşi, nu au fost analizate nici Ziarul de Iaşi (autointitulat lider), nici Evenimentul (care se crede regional) şi nici falsetul cu tiraj de nimeni ştiut Bună Ziua Iaşi.

Dintre ziarele locale au fost măsurate doar Monitorul de Suceava şi Bihoreanul. Interesant este faptul că ambele constituie un exemplu de cum să rezişti pe piaţă şi să atragi un număr cât mai mare de cititori (un plus pentru Monitorul de Suceava, care are un tiraj net superior Bihoreanului).

După cum puteţi constatat şi din tabelul inserat, audienţa celor două ziare provine în proporţie de 58 % de la oraş şi 42 % de la sate. Este, de altfel, cea mai mare audienţă înregistrată la sate dintre toate cele 14 produse media analizate.

Din audienţa de 104.000 persoane înregistrată de Monitorul de Suceava, 43.680 de persoane sunt de la sate. O cifră absolut fabuloasă pentru un singur judeţ, în condiţiile în care toată lumea se plânge de scăderea tirajelor şi de faptul că nimeni nu mai cumpără ziare. Ei, uite că la Suceava (dar şi în Bihor) se cumpără ziare şi la sate, fapt care demonstrează că dacă ai o strategie, aceasta poate da rezultate indiferent de condiţiile în care îţi desfăşori activitate.

Suntem curioşi acum ce audienţă înregistrează la sate marile ziare din Iaşi!

Distribuţia audienţei globale după mediul de provenienţă

Produs media Audienţa la nivel Naţional % Urban % Rural
– mii persoane –
Libertatea 1,067 71% 29%
Click 680 71% 29%
Adevărul 672 70% 30%
CSID 569 76% 24%
Unica 406 78% 22%
Femeia 280 72% 28%
Ziarul Financiar 280 76% 24%
The One 155 83% 17%
Monitorul de Suceava 104 58% 42%
Cosmopolitan 103 80% 20%
Business Magazin 99 79% 21%
Mami 95 66% 34%
Bihoreanul 36 58% 42%
Cariere 34 82% 21%

image001

Sursa: BRAT

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.