Românii, în majoritatea lor, pretind că înţeleg termenii şi frazele tehnice în ceea ce priveşte tehnologia când, de fapt, nu înţeleg nimic, se arată într-un studiu realizat de Opinium Research pentru Samsung.
Românii iubesc tehnologia, 61% dintre ei o utilizează mai mult decât o făceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt încântaţi s-o folosească, însă terminologia îi face deseori să se simtă confuzi şi nu le oferă o viziune clară asupra felului în care diferite dispozitive şi servicii ar trebui să îi ajute.
Întrebaţi cât de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre români au declarat că pretind că înţeleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc.
Termenii pe care românii pretind cel mai des că îi înţeleg sunt Cloud (28%), Emoji (27%) şi Streaming (25%), se arată în studiul citat.
Peste o treime (35%) dintre utilizatorii români au declarat că neînţelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la întregul potenţial.
„În România, smartphone-urile sunt folosite zilnic de către cei mai mulţi utilizatori, dar cele mai noi inovaţii, precum Internet of Things sau Cloud, încă produc confuzii în rândul acestora”, a declarat Monika Törökné Nagy, South East Europe marketing director, Samsung Electronics.
Studiul s-a concentrat şi pe aplicaţiile pe care românii le consideră cele mai utile. Astfel, aplicaţiile de navigaţie şi hărţi sunt cele pe care 26% le consideră că au un impact semnificativ în simplificarea vieţii lor.
Acestea au fost urmate de aplicaţiile de tip calculator (22%) şi aplicaţiile pentru camere foto (13%).
Studiul a fost desfăşurat în mediul online de către Opinium Research în perioada 16 martie – 1 aprilie 2016, prin intermediul a 10.138 de respondenţi cu vârste peste 18 ani, în Marea Britanie, Austria, Belgia, Bulgaria, Germania, Danemarca, Finlanda, Grecia, Ungaria, Italia, Portugalia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, România, Suedia, Elveţia.