Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat indicatorii tronsonului Bacău – Pașcani al Autostrăzii „Moldovei” A7, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Sectorul de autostradă cuprins între Bacău și Pașcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași.
În apropiere de Pașcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecție care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.
Pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice s-au realizat, anunță Grindeanu:
– 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 m și 30 m
– 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismice
– 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu.
Potrivit Studiului de Fezabilitate, pe traseul autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi:
– 112 Poduri, Pasaje, Viaducte, Structuri casetate
– 9 Noduri rutiere
– 4 Parcări securizate
– 4 Parcări de scurta durată
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare
– 50 de Spații de încărcare pentru autoturisme electrice
– 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic este realizat de către compania Acciona. Contractul a fost semnat încă din 2018 pe circa 17 milioane de lei.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și proiectul care ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR.
Primul tronson din Autostrada Moldovei este deja constituit de cei 16 km din actuala centură a Bacăului, la profil de autostradă. Autostrada A7 înseamnă o suită de proiecte licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Citește și În România sunt 600 de firme rusești!