Iașiul, pe locul al doilea la nivel național în topul județelor cu cele mai multe medii de 10

Iașiul, pe locul al doilea la nivel național în topul județelor cu cele mai multe medii de 10

În urma afișării notelor și mediile obținute de elevii ieșeni la examenul de evaluare națională, județul Iași se clasează pe locul al doilea la nivel național în topul județelor cu cele 35 de medii de 10.

Notele de 10 au fost obținute de elevi ce provin din opt unități de învățământ: Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun”, Colegiul Național, Colegiul Național „Emil Racoviță“, Colegiul Național „Costache Negruzzi“, Școala Gimnazială „Alecu Russo, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil“, Colegiul Național „Mihail Sadoveanu“ Pașcani și Colegiul Național de Artă „Octav Băncilă“.

Pe locul I se clasează Bucureștiul, cu 48 de medii de 10, pe locul II, județul Iași cu 35 de medii de 10, pe locul III județul Cluj cu 28 de medii de 10, urmat de Constanța, cu 24 de medii de 10, de Timiș cu 22. În Bihor se înregistrează 17 medii de 10, în timp ce în Prahova sunt 12 medii de 10.

În urma etapei de contestații este posibil ca numărul mediilor de 10 din județul Iași să crească.

În anul școlar anterior, în județul Iași se înregistrau, înainte de contestații, un număr de 32 de medii de 10.

Notele peste 5,00 la limba română sunt în procent de 86,97 în județul Iași, comparabil cu procentul din anul școlar precedent, și anume 87,76%, iar la matematică notele peste 5,00 reprezintă 66,62%, față de 66,01% în anul școlar încheiat.

Rezultatele în județul Iași depășesc, așa cum s-a întâmplat în fiecare an, media națională, care este de 80,6% la limba română și de 62,7% la matematică.

„Reușitele elevilor noștri, absolvenți ai clasei a VIII-a, la Evaluarea națională ne bucură și în același timp ne confirmă faptul că strategiile noastre educaționale la nivelul inspectoratului, precum și al școlilor, reușesc să producă succes și motivație pentru învățare, procentele ridicate ale elevilor cu nota 10 la ambele probe, situând Iașul pe locul II la nivel național, după București. Cele două simulări organizate pe parcursul anului școlar, competența și implicarea profesorilor de limba română și matematică s-au întâlnit în mod fericit cu o motivație superioară a elevilor pentru cunoaștere, dar și cu dorința acestora de a avea șanse crescute la admiterea în învățământul liceal și profesional“, a declarat Genoveva Farcaș, Inspector Școlar General.

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.