Urmările revoluției de la Slănic Moldova. Stațiunea a fost salvată din ghearele unor politicieni meschini

În seara de 27 noiembrie, locuitorii stațiunii Slănic Moldova, județul Bacău, au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva politicienilor care i-au condamnat la izolare și care, în urma unor jocuri meschine, au încercat să distrugă una dintre puținele zone turistice din Moldova aflate în plină dezvoltare.

Din martie și până la sfârșitul lunii noiembrie, drumul care leagă Târgu Ocna de Slănic Moldova a fost închis, la această situație conlucrând prefectura Bacău, Consiliul Județan Bacău, primăria Târgu Ocna, ministerul Transporturilor și DRDP Iași. Toate instituțiile amintite sunt conduse, ce să vezi, de PSD, partid care a avut dintotdeauna interese în Slănic Moldova și care, de-a lungul anilor, a asistat pasiv la distrugerea stațiunii de către un primar pesedist (normal), pe numele lui Andrei Șerban.

Luându-și soarta în mâini, sătui să tot aștepte soluțiile „salvatoare” propuse de ministrul Lucian Șova, de prefectul Lumința Maricica Coșa sau de șeful DRDP Iași, Ovidiu Laicu, locuitorii stațiunii băcăuane și-au rezolvat singuri problema, făcând orașul Slănic Moldova accesibil, din nou, turiștilor. Un lucru extraordinar, în condițiile în care stațiunea are și o pârtie de schi care poate atrage iubitori ai sporturilor de iarnă din toată țara.

Dar, să vedem care au fost faptele care au dus la revolta locuitorilor stațiunii.

În urma ploilor și a cutremurului din martie 2018, s-a produs o alunecare de teren având ca origine versantul din dreapta drumului DN12 B Tg. Ocna – Slănic Moldova. Drept urmare, pe 19 martie, prin ordin al prefectului, drumul a fost închis. Turiștilor li s-a propus o variantă ocolitoare, întortocheată și plină de gropi.

Timpde trei luni, nu s-a făcut nimic.

Pe 4 iunie, însă, s-a semnat contractul „Întocmire expertiză tehnică, proiect tehnic de execuție și execuția lucrărilor pentru redeschiderea circulației pe DN 12B km 0+452 – km 0+487” , iar pe 6 iunie s-a atribuit contractul – prin încredințare directă – către DRDP Iași, care ar fi trebuit să-și termine treaba în termen de 90 de zile (adică prin septembrie).

Timp de 9 luni nu s-a făcut aproape nimic, iar arogantul șef al DRDP Iași, Ovidiu Laicu, îi lua la mișto pe locuitorii din Slănic Moldova, transmițându-le, prin intermediul presei, că „Este o problemă generată de ploile date de Dumnezeu, iar cu Dumnezeu nu ne putem pune!”

La rândul său, Lucian Șova, fostul ministru al Transporturilor, de origine din Bacău, îi dădea asigurări premierului Viorica Dăncilă, ajunsă și ea prin zonă, că „în cel mult două săptămâni, se va circula rezonabil”!

Nu s-a circulat rezonabil. Mai mult, nu s-a circulat deloc, iar locuitorii din Slănic Moldova, ajunși în pragul disperării, și-au rezolvat singuri problema.

Nu trebuie omis nici faptul că bețe în roate au fost puse și de primarul din Târgu Ocna, pesedist și el, care s-a gândit că l-ar avantaja mai mult crearea unei variante ocolitoare spre Slănic Moldova, variantă care ar permite, ce să vezi, asfaltarea unor străduțe și drumulețe din orașul său.

Astăzi, în urma revoluției oamenilor din Slănic Moldova, la care s-au adăugat și câțiva de prin Târgu Ocna, pe drumul spre Slănic Moldova se poate circula. Nu în condiții extraordinare, dar se poate circula și se poate ajunge la pârtia de schi…

Sursa video: Facebook/Botezatu Cristina

Un comentariu la "Urmările revoluției de la Slănic Moldova. Stațiunea a fost salvată din ghearele unor politicieni meschini"

  1. Denisa   02/12/2018 at 12:31 pm

    Ciuma roşie trebuie să dispară din toate instituțiile statului şi din viața noastră.

    Răspunde

Postaţi un comentariu

Adresa dvs de mail nu va fi afişată.