Tronsonul montan al autostrăzii A8 Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni se pregăteşte de licitaţie odată cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Va costa 31 de miliarde de lei fără TVA sau aproape 40 de milioane de euro pe kilometru din cauza complexităţii ridicate.
Indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitaţiei pentru construcţia secţiunii a doua a autostrăzii A8 Târgu-Mureş – Iaşi – Ungheni via Târgu Neamţ au fost aprobaţi în cadrul comitetului companiei naţionale de drumuri şi autostrăzi (CNAIR).
Dacă secţiunile de la capetele A8 deja sunt în proiect finanţate prin PNRR, secţiunea montană a acesteia a avansat mai greu.
Aceasta va fi cel mai scump şi complex drum realizat vreodată în România şi chiar Europa, având în vedere faptul că nu va traversa un singur lanţ muntos, ci trei şiruri paralele – aceasta fiind configuraţia Carpaţilor Orientali, cu trei fâşii paralele de munţi vulcanici – în vest, roci dure, şisturi cristaline în centru şi roci sedimentare în est şi sud, potrivit zf.ro.
În total, Autostrada Unirii A8 va avea 320 km şi se va întinde de la Târgu-Mureş, unde va avea conexiune cu A3 şi mai departe pe Autostrada Transilvaniei spre Cluj şi Oradea şi mai departe spre Budapesta şi Viena şi până la Iaşi şi Ungheni – graniţa cu Republica Moldova, unde va exista, pe lângă actualul pod feroviar, şi un pod rutier.
A8 va permite conectarea Moldovei şi Republicii Moldova cu Vestul, zona fiind în prezent izolată, în condiţiile în care infrastructura actuală care traversează Carpaţii Orientali este una într-o stare precară.
Citeşte mai mult pe zf.ro.
Citește și 30 de mici neuroni ne scapă de durere!