Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (A8).
Actul normativ prin care Executivul aprobă investiția de 6 miliarde de euro este ultimul pas înainte de lansarea licitației pentru proiectare și execuție.
Secțiunea de munte Miercurea Nirajului (jud. Mureș) – Leghin (jud. Neamț) are o lungime de 159 kilometri, un cost estimat de 32 miliarde lei (peste 6 miliarde de euro), iar termenul de execuție este de 54 de luni.
Rămâne de văzut care va fi valoarea de licitație din SEAP și a ofertelor depuse, având în vedere că prin Programul Transport Comisia Europeană finanțează proiectul la o valoare de 40% din costul total, iar restul de la Bugetul de Stat.
Ministerul Transporturilor prezintă o estimare de peste 21.000 de angajați pe șantiere.
„Pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, construcția drumului expres va genera efectele pozitive asupra gradului de ocupare a forței de muncă care se estimează la un număr de 21.200 angajați pentru perioada execuției lucrărilor, va conduce la reducerea uzurii autovehiculelor și reducerea timpilor de parcurs”, arată Proiectul de HG.
Secțiunea de munte de pe Autostrada Unirii va fi lotizată (6 loturi), include 265 de structuri de artă, poduri, pasaje și viaducte, 47 de tuneluri și 5 noduri rutiere. Ministerul Transporturilor a promis lansarea licitației până la finalul anului.
Citeşte articolul complet pe economedia.ro.
Citește și Subprefectul pozat în pat cu o tânără și-a dat demisia