Potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului, unitățile de asistență medico-socială înființate prin hotărâri ale consiliilor locale din orașe care au mai mult de 5.000 de locuitori vor putea trece în administrația și finanțarea consiliilor județene.
Condiția este ca atât consiliile locale, cât și cele județene să decidă de comun acord acest lucru.
În județul Iași, singura unitate medico-socială care se înscrie în prevederile noii ordonanțe este cea de la Podu Iloaiei. Încă din luna iulie, Consiliul Local al orașului a solicitat Consiliului Județean, prealuarea acesteia, motivând lipsa resurselor financiare pentru administrare și plata angajaților.
Atât Consiliul Județean cât și Consiliul Local vor emite hotărâri pentru prealuarea, respectiv transferul acestei unități medico-sociale.
Consiliul Județean va asigura cheltuielile de personal precum și cheltuielile pentru hrană, bunuri și servicii necesare întreținerii și funcționării unității medico-sociale, reparații, consolidări, dotări. Excepție vor face cheltuielile de personal aferente medicilor și asistenților medicali, care, vor fi plătite din fondul național unic de asigurări de sănătate pentru finanțarea drepturilor de personal ale personalului medical, conform Legii 17/2000 actualizată.