Marius Bodea, preşedintele Organizaţiei Municipale PNL Iaşi, a lansat vineri, 26 ianuarie, un atac extrem de dur la adresa primarului Iașiului, Mihai Chirica, despre care spune că „este imaginea ipocriziei”!
„PSD nu este o chestiune abstractă. PSD este format din oameni. PSD nu înseamnă doar Dragnea, așa cum și-ar dori unii. PSD înseamna Maricel Popa, Mihai Chirica, parlamentarii aleși pe listele acestui partid, consilierii locali și județeni.
Așadar, la un an de când PSD a preluat puterea, afirm cu tărie că cei care în campanie defilau cu candidații pentru fotoliile de parlamentari au trădat încrederea electoratului. Și mă refer la domnii Maricel Popa și Mihai Chirica.
Domnul Mihai Chirica este imaginea ipocriziei. Dimineața, în CL, își trece proiectele de PUZ-uri măsluite cu majoritatea PSD, iar seara îl înjură pe Dragnea ca să mascheze ce face dimineața.
Până în acest moment, domnul Chirica a rămas repetent la realizarea promisiunilor din campanie, așadar cartea neagră a guvernării PSD are un capitol local, în Iași.
Niciuna din marile probleme administrative ale Iaşului nu au fost rezolvate:
1. Planul de Urbanism General (PUG-ul)
– Deşi în campanie a promis că va rezolva cu prioritate această problemă, lucrurile nu doar că au stagnat, dar s-a prelungit perioada estimată cu 12 luni pentru finalizarea PUG. Din motive care servesc rechinilor imobiliari, primarul Mihai Chirica nu a înaintat deloc cu acest proiect. Vedem cum oraşul se dezvoltă haotic, iar ieşenii se trezesc cu blocuri pe spaţiile verzi sau între case.
2. Modernizarea transportului public
– Cea mai stringentă nevoie a ieşenilor a avut parte de cele mai incoerente măsuri. După ce în perioada de interimat la Primărie a cumpărat 12 autobuze noi doar pentru a mima reforma, când s-a văzut primar a luat cele mai proaste măsuri pentru transportul public: îndatorarea ieşenilor cu 15 mil. Euro pentru achiziţia de autobuze, deşi UE pune la dispoziţie fonduri nera,bursabile pentru acest tip de investiţie; închirierea a 16 autobuze second – hand, în condiţii dubioase sau, mai nou, achiziţia a 12 tramvaie second-hand, deşi Axa 4 din Programul Operaţional Regional specifică clar că primăriile pot folosi bani europeni pentru achiziţia de tramvaie noi. Iaşul, în viziunea primarului Chirica, este un oraş second-hand, cu mijloace de transport second-hand.
3. Transparenţa administrativa
– În acest domeniu, candidatul Mihai Chirica a trâmbiţat încontinuu că sub conducerea sa, primăria va deveni o instituţie transparentă. S-a dovedit o nouă minciună. În continuare accesul la informaţii din partea consilierilor locali sau societăţii civile este greoi, instituţiile subordonate nu publică pe site sau în sistemul electronic achiziţiile publice, iar ieşenii stau în continuare la cozi, în lipsa digitalizării activităţii din Primărie.
Consilierii locali liberali au intentat 4 procese Primariei pentru ca nu le pune la dispozitie informatii de interes public. Daca un consilier local nu are acces la informatii publice din primarie, ce sansa sa aiba un simplu cetatean?
4. Traficul sufocant din oraş
– După ce în campanie candidatul Mihai Chirica era cu carioca şi flipchart-ul în mână, explicând cum va fi fluidizat traficul, acelasi primar a abandonat complet această problemă. În continuare, timpii petrecuţi în trafic de şoferii ieşeni sunt mari, semafoarele funcţionează haotic, iar regulamentul de circulaţie ce trebuie realizat de Comisia de Circulaţie, unde primarul Mihai Chirica este preşedinte, a fost lăsat baltă.
5. Poluarea
– Suntem cel mai poluat oraş din România, însă acest lucru nu pare să îl preocupe deloc pe primarul Chirica, deşi candidatul Chirica promitea că ieşenii vor respira aer curat în oraş. Devierea traficului greu din oraş, înverzirea pârloagelor din cartiere sau achiziţia unor filtre de purificare a aerului, propunere pe care am înaintat-o Primăriei, sunt măsuri promise în campanie, însă ignorate imediat după ce a ieşit primar.
6. Fondurile europene
– În condiţiile în care bugetul de investiţii al Iaşului este dependent de fondurile europene, incompetenţa primarului Chirica în acest domeniu este crimă pentru oraş. Deja au fost pierdute trei proiecte cu finanţare nerambursabilă (refacerea Palatului Braunstein, reabilitarea Muzeului de Istorie Naturala şi anveloparea a 24 blocuri).
7. Drum acces Aeroport
Aeroportul Internaţional Iaşi este singurul proiect public major de succes în Iaşi şi poarta de intrare în oraşul nostru. Deşi am făcut în repetate rânduri solicitări pentru construirea unei noi căi de acces spre Aeroport, primarul Chirica nu a făcut nimic în acest sens. Actualul drum nu va mai face faţă traficului de călători şi proiectul dezvoltării Aeroportului Internaţional Iaşi va fi blocat.
Din păcate pentru oraş, lista poate continua. Iar premisele nu sunt deloc îmbucurătoare. Vedem aceeaşi aroganţă, aceeaşi clică de profitori care s-a înstăpânit peste bugetele publice şi care acţionează discreţionar, în beneficiul personal, nu în interesul public”, a declarat deputatul Marius Bodea, Președintele Organizației Municipale a PNL Iași.