Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, și vicepremierul Dan Barna au fost joi, 24 iunie, în vizită pe șantierul Centurii Bacăului, acolo unde constructorul UMB a finalizat lucrările la ultimul tronson. Centura Bacăului face parte din A7 și reprezintă primii kilometri de autostradă realizați în Moldova.
„Astăzi (joi – n.r.) am fost într-o vizită pe ceea ce a fost până deunăzi șantierul Centurii Bacău, alături de vicepremierul Dan Barna. Mă bucur să văd că lucrările la sectorul 2 – ultimul dintre cele trei ale proiectului – au fost terminate. Constructorul a solicitat Companiei de drumuri să organizeze recepția lucrărilor, astfel că, în perioada imediat următoare, vom da în folosință integral această variantă de ocolire”, a declarat ministrul Cătălin Drulă.
De asemenea, acesta a promis că A7 va fi finanțat integral prin fonduri europene.
„Centura orașului Bacău este parte din A7 – Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect propus pentru finanțare prin PNRR. Mă voi asigura că A7 continuă spre Suceava și Siret și că vom reuși finalizarea proiectării și atragerea finanțării europene prin Programul Operațional Transport (2021-2027) pentru cele 2 tronsoane de nord”, a mai spus ministrul Transporturilor.
„Centura Bacău are o lungime de 30,8 km, dintre care 16,2 km sunt la profil de autostradă, cuprinde 7 poduri, 9 pasaje, 1 nod rutier şi valorează 668 de milioane de lei, fără TVA. „Este formată din 3 secţiuni: 1. Între DN2 Sud şi DN2 Nord (20,3 km). Aici este inclus tronsonul de autostradă. Dată în trafic în decembrie anul trecut. 2. Între DN2 Nord şi DN15 (3,2 km) – aceasta este secţiunea în curs de deschidere. 3. Între DN2 Sud şi DN11 (7,3 km), inaugurată în septembrie 2020”, a subliniat Drulă.
Citește și Tudorel Toader, replică la acuzaţiile legate de fiul său