Primul tunel de autostradă din România este aproape gata. Din galeria Daniela, aflată în Argeş, pe secţiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești, au mai rămas de excavat 160 de metri.
Tunelul pereche Alina avansează și el, astfel că în 2026 s-ar putea circula cu viteză pe sub dealul Momaia.
Specialiștii spun că aceasta este cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din țara noastră și că lucrările nu sunt lipsite de emoții.
Cele două tuneluri paralele, lungi de 1,3 km, se află pe bucata de autostradă cuprinsă între Tigveni și Curtea de Argeș și străpung dealul Momaia.
Daniela este galeria destinată mașinilor care vor circula dinspre Sibiu spre Pitești, iar Alina este tunelul pentru celălalt sens de mers.
Daniela este cea mai aproape de final. Deși au avut de săpat într-un sol instabil, constructorii mai au doar 160 de metri până când vor sfredeli complet dealul, informează stirileprotv.ro.
„Toată lumea zice că săpăm în stâncă, nu săpăm în stâncă, săpăm în argilă, e nisip, a fost multă provocare”, a spus Fernando Lopes, manager de proiect.
Constructorii speră că, în aprilie, Daniela va fi gata cu excavările. Urmează însă alte lucrări de amenajare și infrastructură interioară.
La galeria Alina au mai rămas de excavat 240 de metri, care, estimează constructorii, ar putea fi gata în luna mai.
Lucrările au reprezentat o adevărată provocare pentru echipa internațională, formată din specialiști din 14 țări.
Conform contractului, prin tunelurile Daniela și Alina ar trebui să putem circula în februarie 2027. Constructorii sunt, însă, optimiști și cred că termenul ar putea fi devansat pentru finele lui 2026.
Citește și Mare atenţie: fumatul favorizează tentativele de sinucidere