CNAIR a finalizat ghidul tehnic pentru resistematizarea circulației pe Drumurile Naționale cu o bandă pe sens și acostament consolidat. Acest proiect de siguranță rutieră vizează DN 28 Strunga – Târgu Frumos – Iași și mai ales DN 2 – E 85 București – Bacău, cunoscut ca „Drumul Morții” sau „Drumul Crucilor”.
Trecerea la sistemul suedez 2+1 este proiect finanțat prin PNRR și se va derula în paralel cu Autostrada Moldovei A7 care va prelua mare parte din traficul de tranzit, informează economedia.ro.
În urmă cu un an, un Ordin al Ministrului Transporturilor propunea inclusiv posibilitatea de a reduce lățimea benzii de circulație pentru a lăsa suficient spațiu și pentru zona mediană și separatoare de sens, dar în ghidul tehnic pe care l-a publicat CNAIR banda de circulație rămâne totuși la 3,5 metri.
„Prezentul normativ stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1.
Sistemul de circulaţie 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200 iar rezultatele în ceea ce priveşte eficienţa pentru creşterea siguranţei rutiere sunt încurajatoare. Sistemul de circulaţie 2+1, este reprezentat de secţiuni de drum cu circulaţie alternantă, a cărei bandă centrală este utilizată ca bandă de depăşire alternativă pentru fiecare direcție, aşa cum este prezentată în fig. 1.
Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stalpisori flexibili, iluminat etc.”, arată documentația publicată luna aceasta și pe care a consultat-o Economedia.

Citește și Un nou accident cumplit în această dimineață