Autostrada „Moldovei” A7 – care ar urma să lege Moldova de Muntenia – se află în lucru din apropiere de Ploieşti, de la intersecţia cu A3, până la Paşcani, aproape 320 de kilometri.
În 2024, însă, unele tronsoane au deja termen de finalizare – vorbim practic de 65 de kilometri de autostradă care ar trebui deschişi traficului.
Cu toate acestea, stadiul din teren la momentul actual nu arată prea promiţător pentru finalizarea tuturor la termen în acest an.
Două tronsoane de pe A7 Ploieşti – Buzău şi două tronsoane de pe A7 Buzău – Focşani au termen de finalizare în 2024.
În total sunt peste 65 de kilometri de autostradă.
La avansul înregistrat acum pe cele patru tronsoane, dar şi la cum arată mobilizarea constructorilor pe şantiere în prezent, precum şi în ultimele săptămâni, şansele ca toate patru tronsoanele să fie gata de deschidere în 2024 nu sunt cele mai bune.
Începând de la intersecţia A7 cu A3, primul tronson de circa 21 de kilometri (Dumbrava – Mizil), asocierea Pizzarotti-Retter a ajuns la un stadiu fizic de peste 43%, iar mobilizarea pe şantier lasă speranţe că acest tronson ar putea fi gata în acest an.
Termenul oficial este octombrie 2024 (prelungit faţă de cel iniţial), dar lucrările rămase de executat – inclusiv cele la nodul rutier dintre cele două autostrăzi – ar putea însemna o deschidere de trafic abia la final de an.
A7 Ploieşti – Buzău – Lotul 1: Dumbrava (A3) – Mizil
Constructorul: ASOCIEREA IMPRESA PIZZAROTTI & C. S.P.A. – PIZZAROTTI S.A. – RETTER PROJECTMANAGEMENT S.R.L.
Lungime: 21 km
Valoare: 1.468.550.055,22 Lei fără TVA.
Contract semnat: 16 iunie 2022
Lucrări începute: 22 august 2022
Termen oficial de execuţie (proiectul tehnic este deja realizat): 20 de luni.
Termen de finalizare: Octombrie 2024 (termen prelungit) / T4 2024 (realist)
Stadiu (februarie 2024): cca 43%
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina.
De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.
Până în acest moment au fost contractate aproape toate tronsoanele, ultimul tronson contractat fiind Petroasele – Buzău (cca 13,9km), cel mai rămas în urmă dintre loturi.
De la Buzău până la Paşcani Autostrada A7 are acelaşi constructor – românii de la UMB.
Citiți materialul integral pe hotnews.ro
Citește și Actor împușcat pe scenă