În această toamnă, ar trebui să fie deschise primele două loturi de pe Autostrada Moldovei A7, dintre Ploiești și Buzău (49 km între Ploiești A3 -Spătaru), dar și primul lot al secțiunii Buzău – Focșani, aflat acum la doar 32% execuție.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a promis toți cei 82 km dintre Buzău și Focșani, deși constructorul UMB a spus că „speră” deschiderea până la finalul anului.
Anunțurile optimiste ale autorităților că în acest an va fi inaugurat tot tronsonul Buzău – Focșani din Autostrada Moldovei A7 sunt la limită, afirmă și Asociația Moldova vrea autostradă, în urma unor vizite pe șantier și potrivit imaginilor filmate de „Stef Zboara”, scrie Economedia.
Iată stadiul actual pe fiecare dintre loturi:
Autostrada A7 Ploiești – Buzău
Lotul 1 Ploiești – Mizil, cu o lungime de 21 de km, construit de Pizzarotti – Retter, este la stadiu fizic de 72%, cu termen de finalizare luna octombrie 2024.
Lotul 2 Mizil – Pietroasele, construit de Coni Trace, este la 77,5% execuție.
Și acest lot cu o lungime de 28 de km trebuie finalizat în octombrie 2024.
Lotul 3, Pietroasele / Spătaru – Buzău, construit de Asocierea Nurol-Makyol, este la un stadiu fizic de 7,5%. Antreprenorul a decopertat drumul pe toată lungimea și a început să lucreze la structuri.
Termenul pentru finalizarea lotului cu o lungime de 14 km este noiembrie 2025.
Autostrada A7 Buzău – Focșani
Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii, plus drum de legătură DN2, pe care lucrează constructorul băcăuan UMB, este la stadiul fizic de 45%.
Contractul conține 4,6 km de autostradă și aproximativ 8 km de drum de legătură.
Termenul de finalizare este luna august a acestui an.
Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, cu o lungime de 30,8 kilometri, este construit tot de UMB. Stadiul fizic la este de 44%, dar realitatea din teren arată că s-a turnat deja un prim strat de asfalt pe o mare parte a acestui lot.
Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, cu o lungime de 36,1 km, este tot „în curtea” UMB.
Stadiul fizic este de 40%, de asemenea, conform asociației Moldova vrea autostradă, mult sub realitatea din teren, care arată că s-a turnat și aici aproape peste tot un prim strat de asfalt.
Termenul contractual este în trimestrul 2 al lui 2025.
Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, cunoscut drept „cocoașa Focșani”, este construit tot de UMB și are 10,9 km de autostradă, la care se adaugă alți câțiva km de drum de legătură cu DN2 și DN2D.
Stadiul fizic, mult depașit de realitatea din teren, este de 45%, cu termen de finalizare în trimestrul III al acestui an.
Autostrada A7 Focșani – Bacău
Lotul 1 Focșani – Domnești-Târg, de 35,6 km, construit de UMB, este la execuție fizică de 22%, cu termen de finalizare trimestrul III 2025, dar cu o mobilizare mai slabă decât în sudul municipiului Focșani.
Lotul 2 Domnești-Târg – Răcăciuni este construit tot de UMB și este la un stadiu fizic de 20%, cu termen de finalizare noiembrie 2025.
Lotul de 38,7 km pare că se îndreaptă spre direcția cu deschidere parțială pentru o ocolire a Adjudului, cu un progres mai slab mai la nord.
Lotul 3 Răcăciuni – Municipiul Bacău, cu o lungime de 21,5 km, este la stadiu fizic de numai 11% și pare printre ultimele ca prioritate pentru UMB, deși și aici termenul de finalizare este tot noiembrie 2025.
Autostrada A7 Bacău – Pașcani
Lotul 1 Săucești – Trifești cu o lungime de 30,3 km este la o execuție de 13%, UMB având termen estimat trimestrul IV 2025.
Și aici sunt lucrări în stadiu incipient.
Lotul 2 Trifești – Gherăești/Mircești cu o lungime de 19 km, construit de UMB, are un progres sub 10%, dar lucrările arată mai bine decât loturile din sudul Bacăului, și aici termenul fiind trimestrul IV 2025.
Lotul 3 Mircești – Pașcani, cu lungime de 28 km, are un progres de 12%, iar UMB are termen trimestrul IV 2025.
Citește și Super-medicament împotriva cancerului mamar