Lanţul de farmacii „Superdrug” din Marea Britanie a realizat un studiu în care arată că musculatura bine lucrată nu este un etalon de frumuseţe în toate ţările.
Imaginea unui bărbat brunet, cu barbă, tuns scurt, cu o înfăţişare destul de comună şi îmbrăcat doar cu un şort a fost distribuită unui număr de 18 specialişti în grafică pe calculator din tot atâtea ţări.
Ei au fost invitaţi să facă retuşurile necesare pentru ca bărbatul din poză să devină cât mai atrăgător pentru majoritatea concetăţenilor lor.
* cei din Nigeria, Pakistan şi Australia au făcut modificări minime, păstrând sau chiar amplificând uşor silueta deja destul de corpolentă a modelului iniţial, la care au adaptat unele trăsături ale feţei sau culoarea pielii.
* cei din Spania, Portugalia, Croaţia şi Marea Britanie l-au slăbit pe fotomodelul masculin.
* în Macedonia i s-a îndesit părul de pe piept.
* în Africa de Sud bărbatul a fost epilat complet şi a fost dus şi la sală, pentru un trup şlefuit prin „efort fizic”.
* în Bangladesh a primit un nou şort, cu croială specifică, în culorii vii.
* în Serbia i-a fost aplicat un tatuaj pe braţ.
* în Rusia, fotomodelul a apărut cu o bogată podoabă capilară blond deschis, cu talie îngustă, braţe solide şi pectorali bine dezvoltaţi.
* americanii i-au făcut o pieptănătură modernă, cu părul mai lung, un corp bine lucrat la sală, cu „pătrăţele” foarte vizibile.
„Sperăm ca acest studiu să ajute bărbaţii să-şi pună pună aspectul fizic şi sănătatea mintală mai presus de aparenţe, pentru a putea deveni un popor în care încrederea în propriul corp este, în realitate, o normă culturală”, au spus, la final, cei de la „Superdrug”.
Citește și Au fost create roșiile cu… vitamina D