Construcția autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni face un pas major înainte.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru sectorul Leghin – Moțca, cu o lungime de aproximativ 30 km.
Acesta este primul șantier efectiv deschis pe acest proiect strategic, cu începerea lucrărilor programată pentru data de 3 februarie 2025.
Lucrările vor fi realizate de grupul de firme UMB, condus de băcăuanul Dorinel Umbrărescu, care a câștigat contractul cu o valoare de 1,5 miliarde lei, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol, constructorul trebuie să finalizeze segmentul până la sfârșitul anului 2026.
„Am emis ordinul de începere a lucrărilor, iar Spedition UMB trebuie să finalizeze construcția celor aproximativ 30 km până la finalul anului 2026”, a declarat oficialul CNAIR.
Traseul segmentului Leghin – Moțca include multiple structuri de infrastructură menite să faciliteze circulația și siguranța rutieră:
– 24 de poduri și pasaje,
– 2 viaducte,
– 2 spații de servicii (tip S1 și tip S3, inclusiv parcare securizată),
– un Centru de întreținere și coordonare,
– 2 noduri rutiere la DN15B și DN15C.
Lucrările se vor desfășura pe teritoriul județelor Neamț și Iași, traversând comune precum Vânători-Neamț, Agapia, Târgu-Neamț, Grumăzești, Petricani, Urecheni, Timișești, Păstrăveni și Moțca.
În cursul anului 2025, vor începe și lucrările pe capătul vestic al sectorului montan, între Târgu Mureș și Miercurea Nirajului, precum și construcția podului peste Prut la Ungheni, un element esențial al proiectului A8.
Deși în județul Iași nu sunt planificate lucrări pentru 2025, anul următor va aduce începerea construcției pentru segmentul de 672 metri de pe raza comunei Moțca și a podului de 534 metri peste râul Moldova, care delimitează județele Neamț și Iași.
Demararea efectivă a lucrărilor la autostrada A8 este un moment așteptat de mult timp de locuitorii regiunii.
Autostrada va facilita conexiunea dintre Moldova și Transilvania, contribuind semnificativ la dezvoltarea economică a zonei și la reducerea timpului de călătorie.
Cu sprijinul fondurilor europene, proiectul are șansa de a deveni realitate conform termenelor asumate, oferind o infrastructură modernă și sigură pentru șoferi.