Vineri, 21 august, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice a fost acceptat documentaţia Revizuire Studiu de Fezabilitate, Elaborare Proiect Tehnic şi D.T.A.C. „Obiect 4 – Varianta trafic uşor (sector km 0+000 – km 8+ 185) şi penetraţie Cartier Dacia”. Valoarea totală a investiţiei este de 1.512.500 lei fără TVA. Procedura de achiziţie este licitaţie deschisă online, criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate – preţ.
Din cele 4 obiective ale centurii ocolitoare a Iaşiului, obiectivul 4 – varianta trafic uşor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecţie giratorie şi se desfăşoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Lungimea a acestui sector este de 8,175 Km, din care jumătate va fi de două benzi pe sens.
Obiectivul 4 se comune din:
– Sector Km 0+000 – km 4+950
– Sector Km 4+950 – Km 8+175
– Penetraţie km 4+755 (varianta trafic uşor – Cartier Dacia)
– Sector Km 0+000 – km 4+950
Varianta de trafic uşor se desprinde din varianta de trafic greu, la intrarea în localitatea Uricani, printr-o intersecţie giratorie, şi se desfăşoară paralel cu râul Bahlui, la baza dealului Catolicilor. Acest sector se termină la intrarea pe strada Cicoarei şi are o lungime de 4,95 km.
Sector Km 4+950 – Km 8+175
Sectorul analizat se desfăşoară pe amplasamentul străzii Cicoarei, până la km 6+500 (intersecţia cu Calea Galatei), după care urmăreşte strada Arhitect Ioan Berindei până la intersecţia cu str. Nicolina. Acest sector se termină în B-dul Nicolina şi are o lungime de 3,225 Km.
Penetraţie km 4+755 (varianta trafic uşor – Cartier Dacia)
Penetraţia către cartierul Dacia se desprinde din varianta de trafic uşor la km 4+755, se îndreaptă către râul Bahlui, pe care îl traversează cu un pod şi se finalizează cu digul de apărare la intersecţia cu strada Strămoşilor. Penetraţia are o lungime de 0,61 km.
„După 8 ani, a fost nevoie de un Guvern liberal şi de o echipă liberală pentru ca acest obiectiv să fie deblocat. Este esenţial pentru dezvoltarea zonei metropolitane, descongestionarea traficului şi crearea unei noi porţi de intrare în municipiu şi acces către cel mai tranzitat drum din România, E85. Această variantă de trafic uşor va deservi practic 120.000 de ieşeni, atât pe cei din zona Miroslava-Uricani-Voineşti care vin zilnic în Iaşi, cât şi de către cei care locuiesc în cartierele Dacia, Mircea cel Bătrân, Podu Roş, CUG, Podu Roş etc. care vor folosi noua porţiune a şoselei de centură. Demersurile pe care le-am întreprins la Bucureşti ca ministru al Iaşului dau rezultate foarte importante. Este un efect direct al prioritizării proiectelor Iaşului de către Guvernul Orban, precum şi al echipei pe care o fac cu Mihai Chirica, primarul Municipiului Iaşi. Până în luna noiembrie vom avea studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, iar până la finalul lui 2021, adică peste un an, vom circula deja pe acest sector al centurii ocolitoare a Iaşului. Reamintesc că numai în ultimele luni, Guvernul a alocat proiecte de zeci milioane de lei pentru municipiu şi judeţ şi a deblocat altele, cum este acesta. Reamintesc despre cele două milioane deja pentru spitalul Regional de Urgenţă, despre deblocarea proiectului autostrăzii prin identificarea soluţiei pentru podul de peste Prut, despre cele 76 de milioane pentru fostul Palat Mihail Sturdza, actualul sediu al Facultăţii de Teologie Ortodoxă, despre noul cămin al Universităţii etc. Odată cu venirea la Consiliul Judeţean, împreună cu primarul Chirica, vom demara cel mai mare program de investiţii existent vreodată în istoria Iaşului”, a declarat Costel Alexe, preşedintele PNL Iaşi.