Inginerul Ștefan Liviu Stanciu, din Iași, a arătat care sunt ultimele noutăți, surprinse cu drona, de pe una dintre cele mai importante centuri: Varianta Ocolitoare (VO) a Bârladului.
Pe 24 Mai, Concelex avea muncitori pe șantier care executau lucrările contractate.
„Concelex a început să lucreze ceva mai serios pe VO Bârlad. Dacă acum trei săptămâni ziceam că probabil mergem pe A7 înainte de VO Bârlad, ca o exagerare, evident, acum constructorul ne dă speranțe că poate termina centura anul acesta. Cu puțin noroc, chiar poate”, a precizat Ștefan Lucian Stanciu, care a estimat că lucrarea a ajuns la 55% execuție.
Ștefan Liviu Stanciu a făcut și o observație pertinentă, precizând cât de importantă este VO Bârlad pentru zona de Nord – Est.
„Șoseaua de Ocolire a Bârladului ne va salva câteva zeci de minute de trafic urban în momentul în care va fi finalizată, prin urmare deservește direct toate județele de la Nord-Est (Vaslui, Iași, Botoșani)”, a precizat Ștefan Liviu Stanciu.
În șantier sunt mobilizați 192 de muncitori și 90 de utilaje. Antreprenorul care lucrează acum este Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL. Stadiul lucrării este de 55%. Așa sună informarea celor de la CNAIR transmisă celor de la vremeanoua.ro.
Iată și care sunt lucrările în execuție, menționate de către reprezentanții CNAIR:
– Pasaj peste calea ferată, km. 0^405 – Placă suprabetonare deschiderile 4, 5, 6; Umpluturi rampă 1.
– Pod peste râul Bârlad, km. 1^630; Armare și cofrare placă suprabetonare; Lucrări hidrotehnice în albie.
– Execuție canal, km. 3^500 – km. 4^500
– Pasaj peste calea ferată, km. 6^705; Urmează montarea grinzilor
– Pod peste râul Bârlad, km. 7^690; Armare placă suprabetonare
– Pod peste râul Simila, km. 9^067; Urmează cofrarea.
„Continuăm să menținem ridicate calitatea și eficiența lucrărilor executate. Vă vom ține la curent cu evoluția lucrărilor și cu fotografii de la fața locului”, au precizat cei din Concelex, care execută lucrarea cu o viteză uluitoare.
Varianta Ocolitoare Bârlad are lungimea de 11,28 km, iar lucrările sunt prevăzute să fie încheiate la 1 decembrie 2023.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în august 2020, iar în luna noiembrie a anului trecut stadiul fizic ajunsese de 44,25% (cel financiar la 46,20%).
După aproape un an de zile de blocaj pe acest șantier (2021-2022), începând din luna august 2022, firma Concelex a preluat șantierul.
Citește și Accident deosebit de grav la Țibana