Varianta de Ocolire va reduce de la 20-30 de minute tranzitul orașului Bârlad la vreo 7-10 minute, iar pentru localnici va scoate cam tot traficul greu în afara localității.
„Probabil A7 va fi gata până la Focșani înainte de Varianta de Ocolire a Bârladului, dar până vom avea Autostradă sau Drum Expres de la Focșani spre Podul Brăila – Jijila vom continua să mergem spre litoral pe DN24, adică prin Bârlad.
VO Bârlad ne va salva câteva zeci de minute de trafic urban în momentul în care va fi finalizată, prin urmare deservește direct toate județele de la nord-est (Vaslui, Iași, Botoșani)”, a precizat ieșeanul Ștefan Liviu Stanciu.
Acesta a mai spus că este încă rezervat în privința deschiderii VO Bârlad în iarna acestui an. „Cel mai probabil vom putea circula pe acest drum începând cu 2024”, a menționat Ștefan Liviu Stanciu.
Constatările ieșeanului care execută cu drona personală filmări pentru a vedea cum decurg lucrările la VO a Bârladului, sunt confirmate și de Concelex, societatea de construcții care execută, de aproape 2 ani, această lucrare.
De pe 24 mai a.c, până pe 11 iulie a.c, s-au construit structuri noi, s-a turnat emulsie bituminoasă pe câteva segmente, s-a pus chiar asfalt nou în unele locuri, terasamente suplimentare, decopertări noi, iar viaductul de la nord are chiar și grinzile ridicate.
Iată ce lucrări sunt în curs de realizare în perioada iulie 2023:
Km. 0+140 – Km. – 0+280: Terasamente – Umpluturi cu pământ (Rampa R1 pasaj CF Km. 0+405) și umpluturi cu balast în zona activă Culee C1; Pasaj CF
Km. 0+405: Execuție grindă de rezemare placă de racordare culee C2; Betonare antretoaze; Finalizare sfert de con culee C2; Pod Bârlad Km.1+630: Montare console și cofrare placă de suprabetonare deschiderea 2;
Km. 2+700 – Km. 3+860: Așternere, nivelare și profilare agregate naturale 0 – 22,4 mm pentru execuția stratului superior de fundație din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici;
Km. 2+630 – Km. 3+750: Suprastructura drum – Execuție strat fundație din balast 0-22,4 mm stabilizat cu lianți hidraulici; Pasaj Km. 5 + 305: Culee C1 – Armare elevație; Cofrare și betonare elevatie etapa 1 Culee C2 – Decofrare radier;
Km. 5 +500: Aprovizionare în depozit material granular pentru execuția piloților de îndesare; Executie platforme de lucru pentru instalație VIBROCAT; Execuție piloți de îndesare;
Km. 5+640 – Km. 5+700: Eliberare amplasament pentru execuția lucrărilor;
Km. 6+200 – Km. 6+440: Terasamente – Umpluturi cu pământ; Pasaj CF Km. 6+705: Aprovizionare armatură pentru placa de suprabetonare; Pod Bârlad Km. 7+690: Amenajare albie râu – Saltele de gabioane;
Podeț D5 Km. 8+640: Umpluturi cu pământ; Pod Simila Km. 9+067: Montare console pentru cofrare placa de suprabetonare.
Varianta Ocolitoare Bârlad are o lungime de 11,28 Km, iar lucrările sunt prevăzute să fie încheiate la 1 Decembrie din acest an.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în august 2020, iar în luna noiembrie a anului trecut stadiul fizic ajunsese de 44,25% (cel financiar la 46,20%).
După aproape doi ani de zile de blocaj pe acest șantier (2021-2022), începând din luna august 2022, firma Concelex a preluat șantierul.
Proiectul prevede realizarea a 4 poduri, 3 pasaje, 4 intersecții, 24 de podețe și două parcări de scurtă durată.
Citește și Procurorul ieșean Emilian Eva a fost eliberat din funcție