Este destul de greu de înţeles de ce primarul Mihai Chirica insistă să nu facă măcar un mini-referendum pentru creditul de 15 milioane de euro de la BERD. Este la fel de greu de înţeles cum de un om care la un moment dat era foarte atent cu banii ieşenilor a ajuns acum să facă lobby pentru acest împrumut.
Citeşte şi „Maricel Popa a identificat problemele din spaţiul virtual!”
Dar, să ne lămurim. Prin 2005, când municipalitatea ieşeană a cumpărat autobuze noi în leasing, exista un consilier local PNL, pe numele lui Radu Botez, care se arăta foarte grijuliu cu modul în care se cheltuiau banii ieşenilor. Spunea acest Radu Botez, vorbind despre o diferenţă de preţ pentru respectivele autobuze: „cu 5 milioane euro s-ar putea construi aproximativ 200 de locuinţe sociale” (Ziarul de Iaşi – 8 august 2005). Hopa, vă vine să credeţi că este vorba despre acelaşi Radu Botez care zilele trecute declara că „nu este oportun referendumul, avem o hotărâre de CL, lucrurile sunt clare. Putem să luăm autobuze pe fonduri europene, cum vor liberalii, însă ar dura foarte mult, un an şi jumătate, chiar doi”?
Aşadar, acum, pentru Radu Botez lucrurile sunt clare. Se ia creditul şi gata, ce atâtea discuţii, ce transparenţă, ce atenţie la cheltuirea banului public! Dar, să revenim la celebrul an 2005, când în Ziua de Iaşi (actualul Bună Ziua Iaşi) se spunea: „Consilierul liberal Radu Botez a subliniat în primul rând lipsa de transparenţă din partea municipalităţii ieşene în ceea ce priveşte garantarea contractului de achiziţie”. Declaraţia lui Botez suna aşa: „Hotărârea de garantare a contractului a ajuns pe masa consilierilor cu câteva minute înainte de a începe şedinţa. Consilierii locali trebuie să primească mapele cu cel puţin o săptămâna înainte de şedinţă, pentru a avea timp să ne informăm şi să dezbatem problema pe toate părţile”(Ziua de Iaşi – 8 august 2005).
În 2005, problema trebuia dezbătută „pe toate părţile”, dar în 2016 lucrurile sunt clare. Ce s-a întâmplat între timp cu Radu Botez? A trecut de la PNL la ALDE şi vede lucrurile altfel? A devenit viceprimar şi nu-l mai interesează faptul că ieşenii au dreptul să spună cum să li se cheltuie banii? A uitat de locuinţele sociale pe care le aducea în discuţie în 2005? Are vreun interes legat de modul cum se vor cumpăra autobuzele? Îi este frică de Mihai Chirica? Aici, fiecare dintre dumneavoastră poate da un răspuns!
Există, însă, o întrebare la care doar Radu Botez ne poate răspunde: câte locuinţe sociale se pot construi cu 15 milioane de euro?
In primul rand buna seara. Voi incerca eu sa fac un mic comentariu la acest articol.
1. Sigur toata lumea doreste folosirea la maxim a fondurilor europene.
2. Aceste fonduri pentru directia 4.1 vor fi limitate la suma de aprox. 45 mil. euro.
3. Din aceste fonduri se vor reabilita linii de tramvai, se va infiinta u sistem electronic de eliberare de bilete, se vor cumpara cateva tramvaie si autobuze.
4. La ora actuala este neclar daca se pot cumpara autobuze EEV in general, adica si diesel euro5, sau numai electrice. Nu exista precizarile necesare.
5. Necesarul de autobuze in acest moment pentru Iasi, fara zona metropolitana, este de 150 buc.
6. Daca se va reusi achizitia unui prim lot printr-un credit BERD, sigur vor trebui gasite variante, respectiv bani europeni, pentru un al doilea lot.
7. Probabil in aceasta saptamana vor veni cateva autobuze noi cu motor Mercedes asamblate in Romania.
8. Cu 15 mil. euro s-ar putea construi aprox. 250 – 300 apartamente sociale. In prezent exista discutii serioase pentru constructia de noi locuinte ANL.
cu multumiri Radu Botez
Scuzati eventualele greseli dar la o mana am o fractura de clavicula.