Organizația de protecție a consumatorilor InfoCons a publicat, miercuri, un studiu detaliat privind etichetele produselor tip parizer de pasăre disponibile pe piața din România.
În total au fost analizate 10 de produse, de la următorii producători/distribuitori:
Goodies Meat Production SRL , comercializat sub brandul Baroni de catre Lidl
Agro-Ardeal SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului de catre Penny
Cris-Tim Family Holding SRL , comercializat sub brandul Gustoso de catre Kaufland
Elit SRL , comercializat sub brandul Premia
Metro Cash&Carry Romania SRL , comercializat sub brandul ARO
Auchan Romania SA , comercializat sub brandul Auchan
Lidl Discount SRL , comercializat sub brandul Baroni
Carrefour Romania SA , comercializat sub brandul Simplu
Rewe Romania SRL , comercializat sub brandul Casa Gustului
Kaufland Romania SCS , comercializat sub brandul Gustoso
Profi Rom Food SRL , comercializat sub brandul Proxi
Mărcile de produse tip parizer de pasăre care au făcut obiectul acestui studiu au fost:
Parizer cu carne de pasare ARO 500 g
Parizer cu piept de pui Auchan 500g
Parizer cu carne de pasare Auchan 1kg
Miniparizer de pasare Baroni 500 g
Parizer taranesc cu piept de pui Baroni 500 g
Parizer cu carne separata mecanic de pasare Simplu 500 g
Parizer cu carne de pasare Casa Gustului 500 g
Parizer cu carne de pasare Gustoso 500 g
Parizer cu pasare Premia 1 kg
Parizer cu carne de pasare Proxi 1kg
Conținutul de carne
Rezultatele studiului arată că procentul de carne de pasăre din aceste produse variază semnificativ.
Cele mai ridicate valori au fost înregistrate de parizerul Proxi și Auchan (75% carne de pasăre), urmate de Baroni Miniparizer, Casa Gustului și Gustoso (70% carne de pasăre).
La polul opus, parizerul Premia conține doar 10% carne de pasăre.
Ingrediente principale
Toate produsele analizate au carnea de pasăre sau pieptul de pui ca ingredient principal.
Totuși, un aspect îngrijorător este că 80% dintre produse au apa ca al doilea ingredient, ceea ce sugerează un adaos considerabil de apă în compoziție. De asemenea, s-a observat că 30% dintre produse conțin șorici, iar 20% includ slănină și proteină animală din porc.
Aditivi alimentari
Un alt aspect relevant al studiului este prezența aditivilor alimentari. Toate produsele analizate conțin E-uri, numărul acestora variind între 3 și 10 per produs.
Parizerul ARO, de exemplu, se remarcă prin cel mai mare număr de aditivi, având 10 E-uri în compoziție.
În 100% dintre produse s-a identificat nitrit de sodiu (E250), iar 70% dintre ele conțin difosfat de sodiu (E450) și 60% acid ascorbic (E300).