La fel ca celebrul institut de sondare a opiniei publice IRES, al lui Vasile Dîncu, ne-am apucat şi nou de ghicit în boabe de porumb, pentru a vedea cine iese primar al Iaşiului.
IRES l-a dat pe Mihai Chirica în frunte, cu 31%, lăsând numeroase semne de întrebare în privinţa corectitudinii sondajului. Noi am fost ceva mai scrupuloşi, şi pe lângă boabele de porumb folosite şi de IRES, am apelat şi atotputernicul Facebook.
Ce am constatat? Mihai Chirica are pe pagina sa de Facebook 28.859 de like-uri, de departe cele mai multe dintre toţi candidaţii la Primăria Municipiului Iaşi.
Însă, săpând puţin mai adânc, printre boabe, am aflat că evenimentul creat pentru candidatul PSD şi intitulat „Votează Mihai Chirica primar!” a „trimis” invitaţii la 547 de persoane şi are doar 205 oameni interesaţi, dintre care doar 149 vor participa!
O altă pagină de Facebook ce-l are în prim-plan pe Mihai Chirica, „Alături de Mihai Chirica”, are numai 1.198 de like-uri! Şi uite aşa revenim la articolul scris anterior, în care arătam cum şi-a făcut Mihai Chirica prieteni pe Facebook.
Ca să concluzionăm: boabele noastre de porumb arată că Mihăiţă a fost umflat cu pompa. Realitatea arată că din cei peste 28.000 de prieteni de pe Facebook, 149 vor vota Mihai Chirica…
Asta înseamnă că 0,0053% dintre prietenii săi îl vor vota! Reţineţi, dintre prieteni! Cum o fi ajuns IRES la 31% dintre ieşeni, în condiţiile în care nici măcar prietenii nu-l votează?
Acum, nu putem spune că ghicitul în boabe de porumb ar fi vreo ştiinţă exactă, dar pare mult mai apropiată de realitate decât sondajele realizate de Dîncu şi IRES.